1,5 milliárd éves életformákra bukkantak

A mikroorganizmusok felfedezése kanadai aranybányászoknak köszönhető.

Kanadában, Torontótól messze északra több olyan szikla is van, amely régen magába zárta a vizet. Ilyenekkel többször találkoztak már az ottani aranybányászok, most pedig egy csapat tudósnak mintákat is adtak abból, amit a fúrt lyukakban találtak

A most elemzett folyadék legalább 1,5 milliárd éves volt, ez viszont a legpesszimistább becslés. A vizsgálatok alapján akár 2,5 milliárd éve is ott lehetett bezárva a víz a szikla belsejében. Még jobb, hogy nem csak vizet találtak, hanem hidrogént is, ami tápanyagként szolgálhatott bizonyos mikroorganizmusoknak, és jó esetben azok mindmáig életben is maradhattak.

Az ősi életnek így most nem csak egy darabkáját fedezték fel, de a mikrobák fejlődésébe is tisztább betekintést nyernek a tudósok. Mivel a most felfedezett minta teljes mértékben el volt zárva a külvilágtól, ezért más irányba is fejlődhetett. Éppen emiatt nagy segítség lehet a földönkívüli élet kutatásában is. Amennyiben egy ilyen elhagyatott és távoli, elzárt környezetben ennyi idő után is életre bukkanhattak, akkor ugyanilyen felfedezést akár a Marson is tehetnek.