A NASA 2019-ben akar aszteroidát fogni

A begyűjtött űrsziklát Hold körüli pályán tanulmányoznák.

A NASA még tavaly jelentette be, hogy egy Michael Bay-filmbe illő akció keretében szeretne befogni egy aszteroidát. Szerencsére, nem arról van szó, hogy egy, a Föld felé száguldó kamikaze űrsziklát kellene megfékezniük az űrügynökség szakembereinek; csupán tanulmányozni szeretnének egyet.

A múlt héten jelentették be, hogy a projekt első fázisát 2019-ben indítják el. Ekkor lövik fel azt a speciális szondát, amelynek az lesz a feladata, hogy elfogja a korábban kiválasztott aszteroidát. Ezeknek az égi vándoroknak a többsége hosszú évmilliárdok óta járja az űrt, így tanulmányozásuk révén sok mindent megtudhatunk a világegyetem fiatalkoráról.

A NASA két forgatókönyvet vázolt fel. Az egyik szerint a szonda egy kisebb aszteroidát csíp el, a másik szerint pedig egy nagyobbacskából pattint le egy darabot. Ezután az űrsziklavadász zsákmányával együtt Hold körüli pályára áll; 2020-ban egy csapat asztronauta is követi, akik próbafúrásokat és mintagyűjtést végeznek majd.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.