Hirdetés

Az NVIDIA felturbózza a virtuális valóság grafikáját

|

Az NVIDIA okosabb grafikus megjelenítést ígér a GameWorks VR-rel.

Hirdetés

A csúcsot jelentő GeForce GTX 980 Ti videokártya mellett az NVIDIA a GameWorks VR-t is bemutatta, amely egy szoftverfejlesztőknek szóló kit. A programozói eszközök és grafikus motort érintő frissítések azt hivatottak biztosítani, hogy a virtuális valóság az eddiginél még élethűbb legyen. 

Hirdetés

Mindegy, hogy az Oculus Riftről vagy éppen a Valve együttműködésével készülő HTC Vive-ról beszélünk, a virtuális valóságra építő headsetekben az elmúlt években az volt a közös, hogy messze voltak az átlagos fogyasztók piacától. Ez most azonban megváltozik, aminek az egyik nagy jele az, hogy az Oculus megoldása 2016-ban már bárki számára elérhető és megvásárolható lesz. 

 

A fejlesztőket segíti a GameWorks VR
Hirdetés

 

Készülnek a fejlesztők

A játékfejlesztők emiatt nagy előkészületekbe kezdtek, ugyanis támogatni szeretnék a virtuális valóságot is a programjaikban. Az NVIDIA új csomaja emiatt nagy előrelépést jelent, és újabb biztosíték arra, hogy a VR ne okozzon csalódást akkor, amikor majd szélesebb körben, az átlagfelhasználók otthonában is elterjed. 

A GameWorks VR eszközöknek az az elsődleges célja, hogy lehetővé tegyék a fejlesztők számára annak a biztosítását, hogy a gép csak úgy renderelje a grafikát, ahogyan az továbbítva lesz a VR-headsetre. 

 

Lehet, hogy hamarosan minden gamernek lesz ilyenje
Hirdetés

 

A grafikát a virtuális valósághoz gyakorlatilag meggörbítik, annak érdekében, hogy a felhasználó széles látószöggel rendelkezzen. Mostanáig a grafikus motoroknak úgy kellett a VR-es képeket létrehozniuk, mintha egy normál képernyőre vetítenének, majd ezután jöhetett a speciális effektus. Az erőforrások ilyenkor viszont van, hogy feleslegesen dolgoznak, ugyanis a képnek olyan részeit is renderelni kell, amelyek a valóságban nem feltétlen látszanak. A GameWorks VR arról gondoskodik, hogy csak azok a részek legyenek renderelve már az elején is, amelyek tényleg láthatóak lesznek. 

Azzal, hogy a felesleges részeket eltávolítják a grafikus eljárás során, az NVIDIA azt akarja elérni, hogy a VR-es tartalmak a lehető legsimábban fussanak. Ez pedig kiemelten fontos, hiszen a virtuális valóság legnagyobb átka az, ha a grafika lassú vagy akadozik. 

 

Hirdetés

Ti vennétek már VR-headsetet játékra? 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.