Hirdetés

Egyre közeledik a Sony VR headsete

|

2016-ban már a fogyasztói piacon próbálhat meg hódítani a Sony Morpheus.

Hirdetés

A Sony folyamatosan dolgozik a Morpheus nevű VR headsetén, a legutóbbi változatát pedig az idei Game Developers Conference rendezvényen mutatta be. Ez egyértelmű jelzés volt arra vonatkozóan, hogy komolyan gondolják, és, hogy nincs menekvés a virtuális valóság elől. Várni persze kell még rá, ugyanis a Morpheus a fogyasztói piacon csak 2016-ban jelenik meg. 

Hirdetés

 

Megújult

A Sony legutóbbi verziója nagyban hasonlít a tavalyi készülékhez, ugyanakkor a motorháztető alatt rengeteg változtatást és fejlesztést eszközöltek, amelyek jobb élményt garantálnak. Ezek egyike az új 5,7 hüvelykes kijelző, ami kétszer gyorsabb az elődnél, tehát feleannyi idő alatt reagál a mozgásra. A Sony ígéretei szerint lassan olyan élményt ígér a headset, hogy azt nehéz lesz megkülönböztetni a valóságtól. 

 

Ígéretes a Morpheus

 

A Morpheus további újdonsága, hogy az arcunk jobb oldalára el lehet húzni a headsetet, így ki lehet kukkantani a valós világba anélkül, hogy teljes mértékben le kellene venni az eszközt. Azt sajnos még mindig nem tudni, hogy mennyibe kerül majd, de annyi legalább biztos, hogy 2016 első felében már bárki használhatja otthon. 

 

A VR ma már valóság

A VR sokáig nem tűnt élhető próbálkozásnak, inkább csak ígéretes startupok mutatványai csigáztak fel minket időről-időre. A játékipar azonban lassan nem csak a PC-s kijelzőkkel és a tévékkel foglalkozik majd. A Sony közreműködésével biztosak lehetünk benne, hogy a virtuális valóság rövid időn belül elérhető, valós szórakozási lehetőséget ad a kezünkbe. 

Bár egy darabig úgy tűnt, hogy az 1990-es évek próbálkozásai után ismét összeomlik a kategória, a VR pedig sci-fi marad, a Facebook és az Oculus 2,3 milliárd dolláros üzlete korábban egyértelmű üzenet volt arra vonatkozóan, hogy elérkezett a virtuális valóságra építő kütyük ideje. 

 

Az egyik legkényelmesebb

 

Azóta rengetegen vetették bele magukat a piacba a nagyok közül: a Samsung Gear VR-je mellett ott a Google kartonpapíros megoldása, de még a Microsoft sem akart kimaradni, így a HoloLenssel a mindennapokba hozná el a 3D-t. 

Igazság szerint a Mobile World Congressen sem volt hiány az effajta eszközökből, ugyanis az HTC és a Valve bemutatták a RE Vive headsetet, és egyre csak szaporodnak a VR-es appok, fizetős játékok. A VR szépen lassan a filmek, sportok, oktatás és egészségügy területére is beszivárog, tehát butaság lenne azt gondolni, hogy ez csak a gamerek hóbortja lesz. 

 

Fejlődik a Morpheus

Visszatérve a Morpheusra meg kell jegyezni, hogy a beszámolók alapján szépen fejlődik a Sony headsete. Immáron a fejet két oldalról öleli körbe, és az egyik legkényelmesebb eszköznek mondják a maga kategóriájában. 

 

A kontrollerek nagy előnyt jelenthetnek

 

A Sony egyik nagy előnyét a riválisokkal szemben pedig a PlayStation Move kontrollerek jelenthetik, még akkor is, ha a PS platformhoz kötődnek. Az elemzők ugyanakkor arra figyelmeztetik a Sonyt, hogy hiába a remek hardver - az emberek akkor vásárolják majd igazán a terméket, ha ahhoz jó játékok is lesznek. A júniusi E3 minden bizonnyal fontos válaszokat ad arra a kérdésre, hogy miként fejlődik a virtuális valóság világa, és hány fejlesztő merül ebbe bele már most. 

 

Ti tervezitek már effajta headset vásárlását?

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.