A Sydney Morning Herald beszámolója szerint az Apple Ausztráliában megemelte az alapesetben járó garancia hosszát a termékeire, egyről kettő évre. Ezzel egyszerre állítólag azt az utasítást adták a dolgozóknak, hogy ne reklámozzák a változást. Egy 2011. januárjában életbe lépett ausztrál fogyasztói törvény szerint egyes termékek garanciaidejének megfelelő hosszúságúnak kell lenniük, még ha a gyártó által megjelölt idő kevesebb is - a kormány ajánlása egy drága tévéhez például két év volt.
A Herald írása szerint az Apple ügyfelei 2011. óta gyakran kényszerültek fizetni a készülékeik javításáért vagy cseréjéért csupán azért, mert letelt az egy éves garancia, és nem fizettek az AppleCare-ért. Bár sokan jogi útra terelték az ügyet, a legtöbben veszítettek az Apple-lel és a forgalmazókkal szemben is. Az Apple most a weboldalán elismerte a garanciával kapcsolatos felelősségét, azonban a helyi lapok szerint e-mailben hívták fel a dolgozók figyelmét, hogy ne beszéljenek a kiterjesztett garanciával az ügyfeleknek.
Az Apple egyik szóvivője, Fiona Martin nem kívánta kommentálni az ügyet, Az Apple korábban Olaszországban járt hasonlóan, ahol több bírságot is kapott az európai törvények figyelmen kívül hagyásáért. Egy darabig megkövetelték az AppleCare-t a kétéves garanciaidőért, azonban a helyi törvények ezt már alapesetben is előírták.