Hirdetés

Még mindig tragikus számokat mutat a Disney+ üzleti eredménye, de összességében reménykedhetünk, és fontos változás jön a közeljövőben



|

Biztató negyedéven van túl a streaming szolgáltatás, de bőven akad még tennivaló, hogy nyereséget termeljen.

Hirdetés

A koronavírus-világjárvány elmúltával a streaming szolgáltatók látványos lendülete is megtört, a mozgási szabadságukat visszanyerő előfizetők elvándorlásáról és óriási veszteségekről szóltak a hírek. A Netflixhez hasonlóan erre a Disney+ is válságkezelő üzemmódba kapcsolt, a költségcsökkentések mellett olyan intézkedésekkel igyekezve stabilizálni a platform pénzügyi helyzetét, mint a jelszómegosztás tiltása és a reklámokkal támogatott csomag elindítása.

Hogy eddig miként sikerült a tűzoltás, arra a Disney nemrég megosztott negyedik üzleti negyedéves (Q4) eredménybeszámolójából következtethetünk, ami biztató számokkal szolgálhat a befektetőknek.

A július-augusztus-szeptemberi időszakban ugyanis a Disney+ 3,3 millió előfizetővel növelte a bázisát, így már 150 millióan veszik igénybe a szolgáltatást. Ebből 112,6 millióan magára a Disney+-ra fizettek elő, 37,6 millióan pedig az indiai Disney+ Hotstar ügyfelei. Az utóbbi a harmadik negyedévben több mint 12,5 millió előfizetőt vesztett, miután a Disney elesett a helyi krikettbajnokság közvetítési jogaitól.

Hirdetés

Ennél is fontosabb azonban, hogy míg a 2022-es Q4-ben még óriási, 1,4 milliárd dolláros veszteséget hozott össze a Disney streaming platformja, az idei negyedik negyedévben már csak 387 milliós volt a mínusz. Ez természetesen még mindig veszteség, de a 74%-os csökkenés arra utal, hogy van hatása a kiadások visszafogásának.  

A jelentésből az is kiderül, hogy a 2023-as Q4-során a Pixar Elemi című animációs filmje, valamint A galaxis őrzői: 3. rész és A kis hableány élőszereplős feldolgozása voltak a szolgáltatás legtöbbször megtekintett produkciói. A Disney élére visszahívott vezető Bob Iger mindemellett arra is kitért, hogy folytatják a Hulu nemrég bejelentett felvásárlását, melynek jegyében hamarosan egy új, egyesített alkalmazást kezdenek tesztelni az Egyesült Államokban, amiben mindkét szolgáltatást egyetlen helyen élvezhetik azok előfizetői.

Nagy kérdés, hogy a várhatóan 8,61 milliárd dolláros üzlet miként érinti majd a magyar ügyfeleket, nálunk ugyanis eddig sem volt Hulu, hanem a Disney+-appba integrált "Star" jelvény alatt érhetjük el a platform kínálatát.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.