Hirdetés

Olcsóbban adhatja Zuckerberg a reklámmentes Facebookot



|

A Meta felajánlotta a havidíj lecsökkentését, de a legjobban még mindig annak örülne a cég, ha nem fizetnénk a szolgáltatásért.

Hirdetés

A különböző kattintásvadász álhíroldalak éveken át riogattak a Facebook fizetőssé válásával, mígnem tavaly novemberben tényleg megvalósult a dolog, ám teljesen más formában, mint ahogy azt a fake news-gyárak mögött álló trollok elképzelték. Az üzemeltető Meta ugyanis csak kényszerből vezette be a pénzdíjas tagságot, hogy az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabályának (DMA) megfelelve lehetőséget biztosítson a célzott hirdetések elutasítására.

Ebben a rendszerben a felhasználók egy fix havidíj ellenében, a DMA-hoz igazodva személyre szabott reklámok nélkül is használhatják a szolgáltatást, a csomag árát viszont Zuckerbergék szándékosan olyan magasra lőtték be, hogy a lehető legkevesebben éljenek az ajánlattal, hiszen a vállalat a hirdetésekből él, vagyis cseppet sem érdeke a követésről való leiratkozás ösztönzése.

Hirdetés

A trükközés azonban nem győzte meg az illetékeseket, így az uniós szervek és a Meta között azóta is tart az egyeztetés a DMA-konform változtatásokról, a Reuters beszámolója alapján pedig a vállalat ennek keretében nemrég felajánlotta, hogy a jövőben jelentősen lecsökkenti az előfizetési díjat, amivel több ember számára lehet vonzó a reklámcélú követéstől való megszabadulás.

A hírügynökség szerint az Európai Bizottság meghallgatásán Tim Lamb, a Meta ügyvédje közölte, hogy havi 9,99 dollárról 5,99 dollárra mérsékelnék a hirdetésmentes előfizetés árát, ami egy fiókra vonatkozik, a továbbiak hozzáadására pedig minden egyes extra profil esetében 4 eurót kellene áldozni. Lamb szerint az új ár a lehető legalacsonyabb ajánlat, amit "bármely észszerű embernek" fizetnie kellene egy ilyen minőségű szolgáltatásért.

Magyarországon jelenleg böngészőből előfizetve havi 3000 forintba, ios-es és androidos alkalmazásból pedig 4899 forintba kerül a reklámmentes csomag. Az utóbbi azért drágább, mert a Meta az okostelefonokon az App Store és a Play Áruház 30%-os jutalékát is az ügyfelekre terheli. Amennyiben viszont a Bizottság rábólint az ajánlatra, a böngészős előfizetés kb. 1800 forintra, az alkalmasából kezdeményezett tagság pedig 3200 forintra csökkenhet.

Ez persze még mindig nem lenne túl olcsó, de hamarabb elképzelhető, hogy lesz is rá élő előfizető, mint a streamingszolgáltatások árával vetekedő jelenlegi konstrukció esetében. Mivel az ügyben még nincs döntés, azt sem tudni, hogy mikor léphet életbe az árcsökkentés.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.