Hirdetés

6 remek koncepcióautó, ami valósággá vált - második rész

|

Mutatunk még néhány olyan autót, ami a vad ötleteket ültette át a valóságba.

Hirdetés

Tíz-húsz éve a koncepcióautók olyan merész és lehetetlen álmoknak számítottak, amelyek igazából csak erőfitogtatás és jövőmutogatás céljából készültek el. Ma a helyzet már egészen más, a koncepcióautókkal tesztelik az új dizájnokat, és sokszor néhány éven belül a közutakon találkozunk az ilyen modellekkel. Legutóbb már mutattunk néhány olyan autót, ami az extrém látványtervek után tényleg megszületett - most következzen még néhány. 

Hirdetés


BMW Vision EfficientDynamics

2009-ben ez a koncepció még olyan merésznek számított, hogy gyakorlatilag senki nem hitte volna el, hogy néhány évvel később az utakon is lehet majd vele találkozni - főleg BMW márkajelzéssel. Az eredeti ötletben egy háromhengeres turbódízelt házasítottak az elektromos hajtással, de később két másik változat is felbukkant. A végleges, háromhengeres benzinest használó modellben két elektromotor dolgozik, az i8 pedig kevesebb mint 4 másodperc alatt van 100-on. 




Chevrolet Volt

A Chevy 2007-ben lecsapott tetős sportszedánként rukkolt elő az akkor remek gondolatnak tűnő hibridjével, ami gyakorlatilag egy elektromos autó volt, töltésre használt kiegészítő benzinmotorral. A General Motors sokat ölt a fejlesztésbe, de csak 2011-ben futott be a kész Volt, ami már nem volt olyan trendi. A sokkal inkább Priusra hasonlító autóból a tervezett mennyiség harmadát tudták eladni, és csak a 2016-os, felújított kiadástól várható némi fellendülés. 

 

 

Lexus LF-A

A 2005-ös LF-A célja az lett volna, hogy összekapcsolja a Toyota forma-1-es autóit az utcai modellekkel. 2008-ban már prototípusokat tesztelgettek, 2010-ben pedig végül megérkezett a 4,8 literes V10-est használó, 552 lóerős egzotikus sportautó, ami semmilyen korábbi Toyotára vagy Lexusra nem hasonlított. 

 

 

Fisker Karma

2007-ben még a legtöbben úgy gondolták, hogy a Fisker képtelen lesz a hibrid szedánját a koncepció formájában kivitelezni. A névadó Henrik Fisker számára azonban a legfontosabb a dizájn volt, így amikor a mérnökök meg tudták oldani a feladatokat, a Karma végül 2011-ben be is futott. Sajnos a pályafutását nem segítette, hogy nehéz volt, zsúfolt beltérrel és prémium szinten is magas vételárral. Pénzügyi gondok miatt a gyártó 2012-ben lehúzta a rolót - de a Karma azóta is gyönyörű. 

 

 

Tesla Model S

2009-ben még szinte senki nem hitte el, hogy a Tesla Model S valaha is sorozatgyártásba kerül, azt pedig főleg nem, hogy sikere is lesz. A 300 mérföldes hatótáv is túl soknak hangzott akkor még egy elektromos autóhoz. 2012-ben nem, hogy megérkezett a Model S, de teljesítette a beígért számokat, és a maga kategóriájában igazából azóta sincs riválisa. 

 

 

Jaguar F-Type

2011-ben a C-X16 terveivel próbálta meg felfrissíteni a kicsi sportautók ötletét a Jaguar. A retró helyett ezúttal modern stílust választottak, 2014-ben pedig végül meg is épült az E-Type óta az első valódi kétülésesük. 

 

 

Szerintetek a Tesla vagy a Fisker autója néz ki jobban? 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.