Hirdetés

Ezt látnod kell: a játékokba is betör a generatív MI



|

Az Nvidia computexes előadásán azért jutott egy kis idő a játékfejlesztéssel kapcsolatos témákra is. Rövid, de hatásos demó mutatja be az NPC-k jövőjét!

Hirdetés

A gyártó általában a Games Developer Conference alkalmával összpontosítja a játékfejlesztői szcéna számára érdekes szoftveres és hardveres technológiáit, de amikor az aktuális buzzword épp megkívánja, előhúznak a kalapból valamilyen, korábban még nem részletezett funkciót vagy fejlesztést.

Most is ezt történt, a generatív mesterséges intelligencia körüli őrület miatt a Computexen tartott előadásban bőven megfért az Omniverse ökosztisztéma egyik újdonsága a HPC-s adatközpontos nagyvasak mellett. Kellett is ez a lágyabb téma, ráadásul a vállalat startup programjában résztvevő egyik partnernek köszönhetően egy demó segítségével mutatták be a játékok és a generatív MI egyik lehetséges kapcsolódási pontját.

Hirdetés

Nincs több buta NPC

A meglehetősen összetett cselekményekre és párbeszédekre épülő, sztorivezérelt játékok között azért találni olyan alkotást, ami emlékezetes marad a főhős mellett végig jelenlévő, vagy csak egy-egy küldetésnél felbukkanó NPC miatt. Azonban, ha az interakció még rendben is lenne, az animáció már lehet, hogy döcögős, a mellékszereplő tekintete teljesen máshol jár, virtuális esetlenségére azonban csak nagyritkán tudunk haragudni.

Modularitás és a felhő ereje nyújt segítő kezet a fejlesztők számára, akár Unreal Engine 5 fronton
Modularitás és a felhő ereje nyújt segítő kezet a fejlesztők számára, akár Unreal Engine 5 fronton

Egyes játékfejlesztők óriási erőforrásokat tesznek ezen játékbeli szereplők fejlesztésébe, az Nvidia viszont megint csak könnyítene ezen a kihíváson, és a generatív MI-t használó ACE-t (Avatar Cloud Engine) kínálja megoldásként. Tulajdonképpen egy szolgáltatási rétegről beszélhetünk, aminek több, korábban már bemutatott és fejlesztői oldalon használt eleme van. A különböző paraméterek mentén felépített nyelvi modelleket támogató NeMo mellett a beszéd- és szövegfelismerési algoritmusokat kezelő Riva adja a párbeszédek tökéletesítését, és a főszereplő-NPC interakció élethűbb kialakítását. Hogy emellett a párbeszéd vizuális része, az NPC-szájmozgása és mimikája is rendben legyen, az Audio2Face csatlakozik be a folyamatba, amit nemsokára a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobylban láthatsz működés közben.

Ezt látnod kell!

Moduláris felépítés és igények szerinti platformhasználat; avagy a fejlesztőcsapatra van bízva, hogy mennyit és milyen mértékben használnak az ACE-ből, akár a teljes számítási kapacitást áthelyezhetik a felhőbe. Erre láthatsz most egy példát a Convai-tól, akik egy rövid, de ütős demót raktak össze az ACE-re építve.

Nem is rossz, ugye? A kérdés most már csak az, hogy milyen egyéb megoldások látnak napvilágot az NPC-k tökéletesítésére. Végül is mi, játékosok csak jól járhatunk.

Helyszíni tudósításunk a Computex szervezője, a TAITRA támogatásával valósult meg. A Taiwan Trade Center budapesti kirendeltsége egyike a TAITRA 60 irodájának, amely segíti a magyar és tajvani vállalkozások közös munkáját.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.