Amikor a termékbiztosítás adja a másikat

|

Azt gondolod, nem érhet meglepetés, mert biztosítottad méregdrága mobilodat? Jobb, ha utána nézel, mit írtál alá és mennyiért.

Hirdetés

A szolgáltatók előszeretettel adnak az új, főleg drága mobilkészülékek mellé termékbiztosítást, ahol az egyik lényeges szempont a casco, vagyis az, hogy saját hibánkból eredően is cserélik, javítják a készüléket. Ez nem is rossz ötlet és sokszor megéri kérni, de sajnos ma már nem minden esetben kapjuk ugyanazt a szolgáltatást, mint pár évvel ezelőtt.


Hirdetés


Ideális eset a múltban

Régebben az ideális eset az volt, hogy a szolgáltató kirendeltségeinél történt a káresemény intézése is. Vagyis a biztosított mobil károsodott, bevitte a felhasználó a szolgáltató bármelyik üzletébe, ahol egyet telefonált (nyilván egy másik telefonról), kapott a szerződött biztosítótól egy kárszámot, ez megjelent a szolgáltató rendszerében ott helyben és erre a kárszámra máris indították a javítást vagy még jobb esetben a teljes cserét. Ilyenkor egy kb. 1-1,5 óra alatt a kezünkben volt az új készülék némi önrész befizetése után. Nos, ez ma már nincsen így.



Sötét jelen

Hirdetés

Ma hiába fizetünk sok ezer forintot havonta egy drágább telefonért, ha elrontjuk, rohangálhatunk. A szolgáltatónál már csak annyit kapunk, hogy nem foglalkoznak vele és hiába ők értékesítették a szolgáltatást és nekik fizetünk, náluk nem intézhetjük az ügyet. Ehelyett a szerződött biztosító felületén kell bejelenteni a kárt, kitölteni egy csomó papírt, vagy jó hosszú online kérdőíveket, utána várhatjuk a telefonhívást, hogy egy futár jön az eszközért és elviszi - esélytelen a csere még akkor is, ha pl. kettétört a készülék. A futár érkezik, elviszi, feldolgozzák az ügyünket, vizsgálják, szerelik vagy cserére adják, majd elkerül az illetékeshez, aki egyeztet velünk, fizethetünk, aztán megint futáros egyeztetés és jó esetben kb. 2 hét múlva, rosszabb esetben sokkal később kapjuk vissza a mobilunkat. Persze ettől nem olcsóbb semmi, csak lassabb lett az ügyintézés és sokkal több lett a dolgunk.



Mit tegyek?

A szolgáltató által javasolt biztosító mellett más cégek is foglalkoznak készülékbiztosítással, érdemes ennek is utána nézni, hogy miként lehet igénybe venni. Emellett néhány nagyobb műszaki áruház olyan prémium garanciát is kínál, ahol azonnali cserét, vagy legalább cserekészüléket stb. biztosítanak a javítás idejére.

Hirdetés



És persze még mindig itt van a megelőzés: vegyünk egy olyan tokot, ami még nem nyomja ki nagyon zsebünket vagy táskánkat, de védi a telefont, nem lötyög, nem esik ki belőle a készülék (filléres TPU szilikon tokok kizárva). Lehet, hogy sok pénz egy tokért az 5-8 ezer forint, de ha ezzel megúszhatjuk a sérülést és akár garanciás javítást/cserét, akkor mégiscsak megéri feladni néhány millimétert a telefon vastagságából.


Hirdetés


Van tapasztalatod a termékbiztosítással? Te véded tokkal a mobilodat?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.