Hirdetés

Radeon vagy GeForce-párti lesz a Fallout 4?



|

Közeleg a Fallout 4 megjelenésének napja - sokan szabadságot vesznek ki, szakítanak, betáraznak, de PC-n még mindig kérdéses, hogy az NVIDIA vagy az AMD tulajoknak kedvez majd a játék.

Hirdetés

Itt van az ősz, itt van újra és jönnek a AAA játékok menetrend szerint, de az amúgy is nagy nevek tengeréből toronymagasan kiemelkedik a Fallout, amelynek a negyedik részét kapjuk meg minden platformra november 10-én. A Bethesda Playstation 4-re és Xbox One-ra 60 fps-t és 1080p-t ígér, de a PC-s változat sebessége, valós rendszerkövetelménye még nagy kérdőjel. Szerencsére az információs csapok alaposan szivárognak, így azért pár dolgot sikerült már kiderítenünk.

Hirdetés


Nincs határ

Az egyik legfontosabb, hogy a Fallout 4-be nem épít be a fejlesztő semmiféle korlátozást, már ami a másodpercenkénti képkockaszámot és a felbontást illeti. A Fallout 4-et így egyetlen kattintással 4K-ra húzhatjuk fel, és az sem lesz hátrány, ha monitorunk 144 Hz-en frissít - csak legyen hozzá elég erős gépünk.


A nagy kérdés azonban, hogy a Fallout 4 alatt dübörgő, alaposan újraírt Creation motor milyen extrákkal kényeztet és ezek miként fognak futni GeForce-on és Radeonon. Várhatóan az AMD és az NVIDIA is kiadja a játékhoz optimalizált driverét, amelyben CrossFireX és SLI-optimalizálás is lesz.


Új látványelemek

A fejlesztők nem lazsáltak, és telepakolták az új posztapokaliptikus játékot új effektekkel. Kapunk átdolgozott tárgyrendszert, teljesen új ruha-animációs motort és dinamikus utóeffektezést. A Bethesda jó néhány technológiát fel is sorolt, amelyekkel találkozhatunk jövőhéten. A hosszú listából mindenképpen érdemes kiemelni a Mélység-élességet (Depth of Field), a Temporal Anti-Aliasingot, az egyedi bőr- és hajárnyékolást és a Height Fog effektet.


A 2011-es Skyrimban debütált motor így alaposan átalakult, abszolút megfelel a mai elvárásoknak, de egy érdekes részen megakadt a szemünk: a játékban rengeteget fogják használni a volumetrikus fényeffekteket, amelyet az NVIDIA-val közösen fejlesztettek. Ezzel a technológiával teremtik meg a valósághű atmoszférát a játékban, amelyhez aktívan használják a hardveres tesszellációt is.


A Bethesda egy weboldalt is készített, ahol bemutatja az új látványelemeket.


NVIDIA vagy AMD?

Az NVIDIA említése, mint fejlesztői partner nagyon rosszul hangzik a Radeon-tulajok számára, de mielőtt összeugrott volna a két tábor, vagy az AMD-fanatikusok sértődötten hátat fordítottak volna, a Bethesda rögtön megnyugtatott mindenkit, hogy ezt a legfontosabb effektet úgy alakították ki, hogy GPU-tól függetlenül kiválóan fusson mindenféle PC-n.


A végére még egy hasznos információ PC-játékosok számára: az új effektek jelentős része konzolon nem, csak PC-n lesz elérhető, ahol adott a kellő hardveres erő mindehhez.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.