Meglepetés: a Google a VR-szektor királya

|

A Strategy Analytics szerint 2016-ban az abszolút kedvencünk az ultraolcsó Google Cardboard volt.

2016-ben záporoztak az új VR-platformok. A Strategy Analytics legutóbbi jelentése azt vizsgálta, hogy melyik mekkora részesedést tudott elérni az év végéig. Több mint 30 millió VR-headset talált gazdára, az eladások 6 nagy platform között oszlottak szét, a mezőny pedig egyre töredezettebb. 

Hirdetés

A Google Cardboard platformja mellé érkezett tavaly a Google Daydream, a Samsung Gear VR, az Oculus Rift, a PlayStation VR és a SteamVR az HTC Vive képviseletével. 

Az elemzők adatai szerint a Google ultraolcsó Cardboard VR platformja vezette a mezőnyt, azonban a 69 százalékos piaci részesedés csak a szektor árbevételének a 12 százalékát jelentette. 

A 17 százalékos Samsung Gear VR ezzel szemben a bevételek 35 százalékát gyűjtötte be, ilyen téren pedig második lett a Sony PS VR. A kettő együtt az árbevételek több mint felét elvitte. 

A piac jelenleg nem csak zsúfolt, töredezett is. 2017-ben várhatóan kiderül, hogy kik hullanak ki a versenyből, és kik lesznek népszerűbbek. A hardvereladások nem lesznek elegendőek a sikerhez, a felhasználási területek, appok, játékok és médiatartalmak is számítanak majd. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.