Hirdetés

A Nintendo az IBM-re és az ATI-ra támaszkodik

|

Hirdetés

Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a Nintendo GameCube játékkonzolja, amely a társaság reményei szerint uralni fogja a karácsonyi játékkonzol-piacot, IBM mikroprocesszort és ATI grafikus alrendszert fog tartalmazni. A társaság az elmúlt napokban az Embedded Processor Forum konferencián (Beágyazott Processzorok Konferencia) San Jose-ban közzétette az új hardver technikai részleteit. Az elmúlt időszakban több szakember, valamint a Nintendo-konkurens Sony és Microsoft képviselői azt nyilatkozták, hogy a GameCube a hardver szemszögéből nem lesz képes felvenni a versenyt a konkurenciával, amit jelenleg a PlayStation 2 és az Xbox testesít meg. A Nintendo vezetői azt nyilatkozták, hogy a játékokat szoftverrel játsszák, ezért a konkurencia erős hadvere csak az árat növeli, a játékok minőségére nincsen előnyös kihatással. A társaság most végre pontosan közzétette az eszköz hardverösszeállítását, eleget téve ezzel számos rajongónak és érdeklődőnek. A GameCube, amely a gyártó szerint áttörést jelent majd a játékkonzol-iparban, a PlayStation 2 és Xbox konzolok legyőzéséhez egy módosított 485 MHz-es IBM PowerPC processzort tartalmaz, amely a hagyományos PowerPC vonalhoz képest 38 új utasítást is ismer, ezek a játékok futtatása során jelentős pluszteljesítményt fognak jelenteni a konzol számára. A Gekko kódnevű módosított IBM PowerPC chip emellett továbbfejlesztett lebegőpontos egységet tartalmaz, és a fejlesztők az adatbusz sávszélességét is jelentősen megnövelték az eredeti változathoz képest, jelentette be Dean Amini, az IBM Microelectronics Advanced Personal Technologies részlegének igazgatója. A processzor SIMD (egy utasítás sok adat(on)) egysége bővítést kapott a szabadon alakítható geometriai és megvilágítási számításokhoz, mondta Amini. A lebegőpontos regiszterek egy 64 bites dupla, vagy két 32 bites, egyszeres pontosságú lebegőpontos operandust tartalmazhatnak. A lebegőpontos egység egy órajelciklus alatt egy dupla, vagy két egyszeres pontosságú műveletet hajthat végre. A Gekko kódnevű chip 180 nm-es csíkszélességgel, réz-alapú CMOS technológiával készül hatszintes magkialakítás mellett. A rendszerbusz sávszélessége 1,3 GBit/s, ami 5,2 GBit/s re nő tömörítés alkalmazásával. A GameCube grafikus rendszerét az ATI Technologies Flipper grafikus processzormagjára építi a Nintendo. A chip meglehetősen összetett, a videóvezérlő mellett a 3D gyorsító egységet, egy DSP-t, és egy I/O vezérlőt is magába foglal, közölte Tim Van Hook az ATI egyik alkalmazottja. A Flipper összesen mintegy 51 millió tranzisztort foglal magába, amelyben megtalálható egy 16 bites DSP hangrendszer, egy optikai meghajtó interfész, egy game controller interfész, valamint egy nagysebességű párhuzamos és soros porti vezérlő. A chipből az ATI nem spórolta ki a 3 MB-nyi beágyazott MoSys SRAM-ot, valamint a 24 MB DRAM-ot sem. A Flipper a NEC 180 nm-es technológiájával készül beágyazott DRAM technológiával kiegészítve. "A Flipper egy "mindent egybe" megoldásra sikerült" - mondta Van Hook. "Minden ami nem tartozik közvetlenül a processzorhoz a chipünkben végezte." A Nintendo tervei szerint a GameCube szeptember 14-én jelenik meg Japánban, az amerikai piacra pedig november 5-én érkezik meg, mondta Howard Cheng, a Nintendo technológiai fejlesztéseinek igazgatója. A konzol fejlesztése öt évvel ezelőtt vette kezdetét, a központi chipek pedig négy éve állnak fejlesztés alatt.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.