Hirdetés

Az Angry Birds-főnök szerint a kalózkodás jó az üzletnek

|

Mikael Hed nem tekinti rossznak a kalózkodást, és a zeneipar hibáit elkerülve erősítené az eredményeket.

Hirdetés

Mikael Hed, a Rovio ügyvezetője, aki egyben az Angry Birds mögött is áll, a Cannes-ban tartott Midem-konferencián beszélt arról, hogy ő és cége hogyan kíván küzdeni a kalózkodással, illetve mit is gondol róla. Az ügyvezető merőben új látásmóddal közelíti meg a helyzetet, a kalózkodást pedig akár jónak is tartja az üzlet szempontjából.

 

"Nekünk is van problémánk a kalózkodással, nem csak az alkalmazások, de a fogyasztói termékek esetében is. Nagyon sok áru van a piacon, főként Ázsiában, ami licenc nélküli." - mondta Hed.

"Sokat tanulhatnánk a zeneiparból, és főként a rettenetes megközelítésekből, amelyeket alkalmaztak a kalózkodással szemben vívott harcok során."

 

 

A Rovio ügyvezetője elmondta, hogy ők haszontalannak látják bíróságokon keresztül büntetni a kalózokat - ez alól csak azt tekintik kivételnek, amikor az említett termékek magára az Angry Birds márkára vagy a rajongókra károsak. Amikor nem szándékos "lehúzás" történik a kalózok részéről, a Rovio szerint a dologra nem úgy kell tekinteni, ahogyan a legtöbben szoktak, hanem egy lehetőségként arra, hogy rengeteg új rajongót szerezzenek, még ha ez nem is hoz azonnal pénzt. "A kalózkodás talán nem is rossz dolog: összességében növelhetjük vele az eredményeinket." - tette hozzá.

 

Hed azt is elmondta, hogy a zeneiparból pozitív leckéket is átvettek. A vásárlókat nem felhasználóknak tekintik, hanem inkább rajongókként kezelik őket. Ma is ezt teszik, és arról beszélnek, hogy hány rajongójuk van. Ha ezt a rajongói bázist elveszítik, akkor vége az üzletnek, de ha növelni tudják, akkor az eredmények is növekednek.

 

Ezzel kapcsolatban lehetne példaként felhozni A bombák földjén című filmet, melynek producerei több mint 5000 felhasználót pereltek be, ugyanis állításuk szerint illegálisan töltötték le a filmet. Ez vélhetően 5000 embert jelent, akik soha nem fizetnek majd az ő filmjeikért a jövőben. Az 5000 "kalózra" azonban rajongóként is lehet tekinteni, akik bár pénzt nem hoztak a konyhára, a tábort növelték.

 

 

Mikael Hed arról is szót ejtett, hogy a jövőben több együttműködés is várható különböző zeneszerzőkkel az Angry Birds-öt illetően. Az emberek olyan sok időt töltenek el a játékban, hogy az Amerikában a legnépszerűbb TV-műsorokkal konkurál, ezért a játékra már csatornaként tekintenek. A Rovio szerint ilyen irányban kellene gondolkodni, ugyanis a hagyományos terjesztési irányzatok virágkorának vége.

 

Bár a Rovio eddig nem dolgozott együtt zeneipari cégekkel, a játékiparban ez nem szokatlan. A közösségi játékokat fejlesztő Zynga például több promóciót is futtatott Lady Gagával vagy Michael Buble-lel. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.