Hirdetés

Gyilkos koncepciók Frankfurtból



|

Haragos tekintetű Audik, önmagukból kivetkőző Volvók, ősei unalmasságát megtagadó Opel és még egy halom érdekesség. Valódi autópornó.

Hirdetés

 

Pénteken már ejtettünk szót a Frankfurti Autószalonról, ahol az autógyártók mindent beleadnak annak érdekében, hogy a látogatók emlékezetes élményben részesüljenek, ez pedig nem csak annyit tesz, hogy kipakolnak egy halom autót, aztán lehet őket tapogatni, meg beülni és brümmögni a volán mögött.

Hirdetés

Sokak szerint pontosan így sikerült a BMW-nek elcsennie a showt, ugyanis építettek egy háromszintes, háromszáz méteres pályát, ahol ki lehetett próbálni az autóikat. Másféle fronton, de az Audi is kitett magáért, ők ugyanis a városi közlekedés kihangsúlyozására egy fordított világot építettek, vagyis fentről lógtak lefelé a felhőkarcolók. De természetesen lehet bármilyen hatalmas a csicsa, a főszerep mégiscsak az autóké és az ilyen rendezvények azért jók, mert a gyártók bemutatnak olyan koncepciókat is, melyek talán soha nem kerülnek gyártásba, de mindenképpen lenyűgözőek. Köszönhetően a gizmag fotósának, most mi is megszemlélhetjük, hogy miről is van szó, vagyis a leginkább érdekes, vagy valamilyen szempontból mindenféleképpen említésre méltó négykerekűekből szemezgettünk. A teljes galéria elérhető itt!

Kezdésnek rögtön jöjjön az Audi furcsa arányokkal rendelkező autója, mégpedig a Nanuk Quattro, mely versenypályán ugyanúgy megállja a helyét, mint autópályán, vagy murván. Ebben többek között a V10-es elrendezésű dízel erőforrás áll rendelkezésére, mely 544 lóerővel járul hozzá a haladáshoz, nem is beszélve a brutális nyomatékról. A hi-tech jegyében a külső visszapillantókat kamerákkal és kijelzőkkel helyettesítették. Csinos darab, nem vitás.

 
 
A Volvo is képviseltette magát és az elmúlt évek hagyományainak megfelelően már nem a régi volvós konzervatív megjelenéssel rukkolt elő, hanem dögös formákkal mutatta be a Volvo Concept Coupe nevű elképzelését, melynek kivitele és formája benne van a nevében is. Elsőre talán nem is lehetne eltalálni, hogy kié az autó, ha nem lenne a hűtőrácson a szokásos jel.

 
Megjelenése utal a jövőre debütáló XC90 formavilágára is, ami ugyan más szegmens, de ugyanezt az ideát képviseli. A kétliteres turbós Drive-E elektomos hajtásával kiegészülve 400 lóerőrt tud.
 

Szintén Frankfurtban debütált az Opel koncepciója, a Monza, mely legkevésbé sem idézi a gyártótól megszokott hétköznapi formákat, bár az is tény, hogy az utóbbi időben ők is tudtak olyan sorozatgyártású modelleket építeni, melyekről nem a tucatautó kifejezés jut eszünkbe.

 
A kondor szárny ajtók egyben nyílnak felfelé, ezzel teljes egészében felfedik a benti teret, ahol a LED infotainment rendszert találhatjuk. Szemből sem egy unalmas pofát látunk, mert a Monza úgy néz az emberre, mintha mindjárt ki szeretne harapni belőle egy darabot.
 
 
A Kia a baltával faragott bunkerekre ment rá, így a Niro koncepció olyan, hogy ha ránézünk, egyes élek még a retinánkat is megsérthetik. A hibrid járműben 1,6 literes T-GDi dolgozik 158 lóerővel, amit 45 lóerős elektromos motor segít a munkában. A tervezésért a Kia frankfurti szekciója felelős, így azt lehet mondani, hogy az ötlet szinte helyben született.
 
 
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.