Hirdetés

Erőre kaphat az XBOX One grafikus lapkája

|

A Kinect szenzortól vonhat el erőforrásokat a Microsoft.

Hirdetés

Magyarországon a PlayStation 4-től eltérően az XBOX One egyelőre nem kapható, azonban a hazai konzolos játékosok talán éppen ezért is meglehetősen ráfókuszáltak a dobozok közti teljesítménybeli különbségek kitárgyalására, hiszen szeretnék tudni, hogy megéri-e várni a Microsoft termékére.

Hirdetés


Az eddig mindkét konzolra kijött játékok teljesítményének elemzése alapján az XBOX One pont nem szerepel jól a szimpla erőfitogtatás terén, lévén a konzol grafikus processzora körülbelül az AMD Radeon HD 7790 szintjén van, míg a PlayStation 4 GPU-ja legközelebbi rokonságba a Radeon HD 7850-nel hozható. A problémát súlyosbítja, hogy a Microsoft eszközében a Kinect szenzor fixen leköti a GPU teljesítményének 10 százalékát: ebből 8 százalékot a mozgásfelismerés, míg 2 százalékot a hangfelismerés visz el.


Hirdetés


Egy friss pletyka szerint utóbbi állapot hamarosan megváltozhat, a Microsoft ugyanis opcionálissá kívánja tenni a fejlesztők számára a Kinect mozgásfelismeréséhez kapcsolódó erőforrások lefoglalását. Ennek hatására a szenzort nem használó játékok esetén feltűnően nőhet a renderelhető képkockák száma, bár természetesen magával a hardverrel utólagosan csodát tenni nem lehet.


(Forrás: ExtremeTech | Illusztráció: TombRaider.com)

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.