Hirdetés

Hogyan találja fel magát a munkában a Facebook nemzedék?



|

A SharePoint 2010 a cégek javára fordítja a közösségi oldalak előnyeit, így javítva a csoportmunkát és a szervezeten belüli együttműködést.

Hirdetés

 

A fiatal munkavállalók már az internettel együtt nőttek fel. Így készség szintjén használják a közösségi oldalakat, előszeretettel használják az azonnali üzenetküldőket, amely igényt, illetve készséget sok szervezet eltűr, illetve rosszabb esetben tilt. Nem érdemes, mivel e tudás a vállalat javára is fordítható, arról nem is beszélve, hogy e megoldások elzárása idővel akár a fiatal, agilis munkavállalók elvesztéséhez is vezethet. A dolgozók ugyanis joggal érezhetik úgy, hogy a regulák nem hagyják őket kibontakozni, illetve azok versenyhátrányba hozzák a szervezetet a versenytársakkal szemben. Fontos a fejükbe vésni azt, hogy egy modern vállalat nem létezhet modern munkaeszközök nélkül, és manapság az évtizedes technológiák alkalmazása már csak ritkán vezet célhoz, arról nem is beszélve, hogy azok sokszor felesleges munkát rónak az üzemeltetésre, amelynek működtetnie kell a céges infrastruktúrától sok esetben elkülönülő platformot, illetve integrálnia is kell azt a meglévő rendszerekhez. 

A problémára megoldást jelenthet a SharePoint és a Lync használata, amelyek képesek kielégíteni a fiatal, agilis munkavállalók igényeit, úgy hogy a közösségi oldalakon és modern szolgáltatásokon felgyülemlett tudás a cég szolgálatába tud állni. A XXI. századi csoportmunka igénye például több helyen is felbukkan a SharePoint 2010-es változatában, amely a hagyományos céges funkciók mellett - mint például a verziókezelés és dokumentumtárak - elhozza a közösségi oldalak pezsgését is, azokat a szervezetek javára fordítva. A megoldással immár a cég minden alkalmazottja rendelkezhet egy saját profil oldallal, ahol a jelenléti információi, és a mikroblog bejegyzései mellett megtalálhatóak a személyével kapcsolatos fontos információk is. Így például, hogy jelenleg mely csoportban, illetve projekten dolgozik, a rövid önéletrajza, elérhetőségei, legutóbbi tevékenységei, valamint szakterületei. Utóbbival kapcsolatban munkatársai kérdezhetnek is közvetlenül az illető profiloldalán, így jelentősen leegyszerűsödik a cégen belüli tudásmegosztást. Illetve ha érdekesnek vélik az adott személyt, akkor a közösségi oldalakhoz hasonlóan felvehetik az ismerőseik közé, hogy mindig láthassák a bejelölt munkatárs státuszfrissítéseit, illetve SharePoint tevékenységeit.  A tudásmegosztáson túl a SharePoint 2010 segít abban is, hogy a szervezeten belül egy folyamatos diskurzus alakuljon ki a vállalat mindennapjaival, stratégiájával és projektjeivel kapcsolatban. A témavezetők belső blogban informálhatják beosztottjaikat a legfontosabb változásokról, ahol egyúttal mindenki hozzászólhat az adott bejegyzéshez. 

 

 

A tartalomkezelés terén fontos újdonság a SharePoint 2010-ben megjelenő kulcsszó alapú taxonómia, amely a nem strukturált adatok elérését biztosítja oly módon, hogy azt a szervezet minden tagja könnyen megtalálhassa. A csoportmunka megoldásban ugyanis kulcsszavakkal címkézhetjük meg a megosztott dokumentumokat, webhelyeket, illetve profiloldalakat, amely címkék jelentősen leegyszerűsítik a keresést. Például, ha a "marketing" kulcsszóra keresünk rá, akkor a SharePoint 2010 kilistáz minden ilyen címkével ellátott elemet, sőt a népszerű tartalmakat előtérbe helyezi, hogy lehetőleg a legrelevánsabb információk, állományok kerülhessenek előre. Ennek köszönhetően az egész szervezet tudástárát könnyedén elérhetjük, felhasználva akár az idegen munkatársak által összeállított anyagokat is. Sőt a SharePoint felületén a Facebookhoz hasonlóan mindenhol megtalálható egy úgynevezett "Like" gomb, valamint értékelhetjük is egy 5 fokozató skálán az elemekhez, így relevánsnak minősíthetjük az adatokat, illetve megjegyzésekkel láthatjuk el azokat, akár kérdést is intézve a dokumentum, illetve SharePoint oldal gazdájához.

A felhőinformatikának köszönhetően már bármely vállalat hamar implementálhatja ezen üzleti hatékonyságot a szervezetébe. Az Office 365 részeként ugyanis a SharePoint Online a bevezetést kimondó döntés után ugyanis gyorsan implementálható, úgy hogy a szervezet rendszergazdái egyúttal egy az IT-infrastruktúrába könnyedén beilleszthető, jól menedzselhető és felügyelhető, a részletekig konfigurálható megoldáshoz jutnak. A modern munkaeszköz bevezetése így az üzlet és az IT számára is jó megoldást jelent, főként hogy a cég azt a cég akár a saját szerverén is futtathatja (SharePoint 2010), illetve egy külső féltől is igénybe veheti.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.