Hirdetés

Íme a Facebook első tv-reklámja



|

Amint elérte az egymilliárdos felhasználói számot a Facebook, felbukkant a keresőcég első hirdetése. Vajon van értelme reklámozni a szolgáltatást?

Hirdetés

A Facebook az elmúlt 8 évben egyedülálló utat járt be. Indulásakor, 2004-ben csupán egyetemisták tartották egymással a kapcsolatot segítségével, mára viszont a világon minden hetedik ember használja a közösségi oldalt, amelynek fejlődését már meg is filmesítették, alapítója pedig a világ egyik leggazdagabb embere lett.

 



„A Facebook mára részévé vált a mindennapjainknak. A magyarországi internetezők 90 százaléka, azaz 4,2 millió ember használja havonta a közösségi oldalt. A közeljövőben a Facebook a mobil felületekben rejlő lehetőségeket szeretné még inkább kiaknázni. Ennek fő oka, hogy a felhasználók fele már a számítógéppel párhuzamosan mobil eszközről is használja a közösségi oldalt” – nyilatkozta Szabó Ákos, a Facebook hazai képviseletét ellátó Thinkdigital Hungary Country Managere a bűvös egymilliárdos határ átlépésekor.

A nagy mérföldkő átlépésére ráadásul a Facebook elkészítette első hirdetését, amely már a tegnapi napon felbukkant az interneten, ám a közösségi oldal egy ideig nem erősített meg annak hitelességét. A Huffington Post információi szerint az Alejandro González Iñárritu által rendezett másfél perces reklám nem csak az internetre készült, hanem a televíziók képernyőjén is megjelenhet (legalábbis az Egyesült Államokban), így a cél vélhetően a felhasználói bázis további növelése.

 



Az elemzők szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy erre jó eszközt választottak, illetve hogy egyáltalán van-e még tér a további növekedésre. Sőt az első publicisztikák egyértelműen gyengének bélyegezték a másfél perces rövidfilmet, mivel szerintük a székes utalás túl zavaros. „Vannak olyan dolgok, amelyek korábban is összehozták az embereket: a székek, a kapucsengők, a repülők, a hidak és a játékok” – magyarázta a koncepciót Mark Zuckerberg, a szolgáltatás társalapítója. A legtöbb tárgy rendben van, megmagyarázható, ám a székes utalás nem egyértelmű. Hiszen egyszerre csak kevesen tudnak egy széken ülni.  A készítők elmondása alapján a szék azért került a kisfilmbe, mert azt szeretnék, ha a Facebook olyan természetes lenne az embereknek, mint a bútorok. Szerintetek milyen lett a reklám?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.