Hirdetés

Az Aerosmith többet keresett a játékokon, mint saját lemezein

|

Az Activision fejese szerint az Aerosmith több pénz köszönhet a Guitar Hero-nak, mint saját lemezeinek.

Hirdetés

Egy régen elfeledett cikk került elő a napokban, hogy emlékeztessen arra, mekkora horderejűvé vált mára a játékipar. A 2008-as, rejtélyes módon minimális nyilvánosságot kapott írásban Bobby Kotick, a kiadó Activision akkori fejese mutatott rá, hogy az Aerosmith nagyobb bevételt könyvelhetett el a zenekarra épülő Guitar Hero epizódból, mint amit bármelyik saját albumukkal elértek. A játékot az első héten 567 000-en vásárolták meg, teljes eladásai négy millió fölé kúsztak az évek során.

 

Hirdetés

 

A Guitar Hero: Aerosmith természetesen komoly jogdíjat jelentett a számok és a csapat szerepeltetése okán, ráadásul reklámértéke sem elhanyagolható. A dolog egyébként nem újdonság a zeneiparban, az előadók legfőbb bevételi forrását általában a pólók és egyéb merchandise termékek értékesítése jelenti. Az üzlet nyilván az öreg rockereket is közelebb hozta a videojátékokhoz, s még aktuálisabbá tette a modern celebvilág nagy dilemmáját: az hogy ki vagy, fontosabb lehet, mint amit csinálsz.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.