Hirdetés

13 év után először nem a Samsung a vezető mobilgyártó



|

Az összesített 2023-as adatok azt mutatják, hogy őrségváltás történt a mobilos piac élén.

Hirdetés

Nagy nap a mai a Samsung számára, hiszen a cég ma fogja bejelenteni a várhatóan három modell formájában támadó Galaxy S24 szériát, a jelek szerint viszont óriási feladat hárul majd az újdonságokra: vissza kell szerezniük a piacvezető pozíciót a gyártónak, amelytől 13 évnyi uralom után esett el a koreai vállalat.

Legalábbis erre utalnak két rangos elemzőcég, az IDC és a Canalys legfrissebb jelentései, amelyek a 2023-as év eladási adatait összegezve trónfosztásról számoltak be az okostelefonos piac élén.

Hirdetés

Az egész tavalyi esztendőt nézve ugyanis az Apple mindkét kimutatásban megelőzte a Samsungot: az IDC-nél 20,1%-os szeletet hasított ki a tortából a koreaiak 19,4%-ával szemben, a Canalys pedig úgy fogalmaz, hogy mindkét cég részesedése 20% körül alakult, de az Apple valamivel több telefont tudott eladni.

A különbség tehát nem óriási, ráadásul az IDC figyelmeztet, hogy előzetes, vagyis pontosításra váró adatokról van szó, ám mégis jelentős esemény a helycsere, hiszen mikor utoljára nem a Samsung volt a piacvezető, még a Nokia állt az élen, és olyan szereplők is szerepeltek az élbolyban, mint az LG Electronics vagy a BlackBerryket gyártó Research in Motion. Ami a többieket illeti, az IDC szerint a 2023-as évben az Apple és a Samsung mögött a Xiaomi, az Oppo és a Transsion következtek, a pontos számokat az alábbi táblázat mutatja.

A sorrenddel összhangban a szintén előzetes adatokkal számoló Canalys értékelésében is az áll, hogy a tavalyra esett 1,1 milliárd eladás 13%-át a Xiaomi, 9%-át az Oppo, 8%-át pedig a Transsion húzta be. Az elemzés azt írja, hogy az Apple sikere a prémium mobilok iránti növekvő keresletnek köszönhető, amelyet a Counterpoint Research korábban kiadott 2023 4. negyedéves összefoglalója is megerősít.

A trend fényében a drágább mobilokra szakosodott almás cégnek hosszabb távon is jók az esélyei a vezető pozíció megőrzésére, miközben az IDC szerint a Samsungnak a OnePlus, a Honor, a Google és a Huawei részéről is erős konkurenciával kell szembenéznie. Az utóbbit ugyan továbbra is sújtják az amerikai szankciók, a saját operációs rendszerre épülő stratégia viszont beválni látszik, mivel a márka egyre népszerűbb szereplő a hatalmas kínai piacon.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.