400 millió dollárért kerül a Facebook kezébe a Giphy
Az Instagram és a WhatsApp után a Giphy is megtarthatja majd a saját márkanevét, miután 400 millió dollárért a Facebookhoz kerül.
A Facebooktól nem idegen dolog, hogy nagyobb összeget áldozzon egy-egy már befutott szolgáltatás megszerzésére. Nemrég úgy döntöttek, hogy 400 millió dollárért bezsebelik a népszerű GIF-megosztó platformot, a Giphyt. A jól értesült források szerint a két vállalat már a világjárvány kirobbanása előtt egyeztetett, akkor azonban sokkal inkább egy együttműködésről, mintsem konkrét felvásárlásról.
A Giphy a várakozások és szivárgások szerint megtarthatja a saját márkajelzését és -nevét, akárcsak az Instagram és a WhatsApp, alapvetően azonban az Instagram platformba tervezik integrálni.
2013-as felemelkedése óta 150 millió dolláros tőkét szerzett partnereitől a Giphy, amelyet legutóbb 600 millió dollárra értékeltek. A Google Tenot-felvásárlásával egyébként a szakértők elkerülhetetlennek látták, hogy egy másik GIF-céget is beolvasszon egy tech óriás, és a legtöbben alapvetően úgy gondolják, hogy a Facebooknál jó helye lehet egy ilyennek.