A Földhöz hasonló bolygókat térképezhet fel a NASA új űrteleszkópja

A Nancy Grace Roman Space Telescope segítségével akár több exobolygót is felfedezhetünk.

Tavaly év végén fontos esemény zajlott le az amerikai űrkutatásban, ugyanis karácsony első napján sikeresen kilőtték a James Webb űrtávcsövet, ami a jövőben nagyon hasznos információkkal láthat el minket a világegyetemmel kapcsolatban.

Azonban már tervben van egy másik izgalmas eszköz kilövése is, amire jó eséllyel még a 2020-as években sor kerülhet.

Elképzelhető, hogy már hallottatok a Nancy Grace Roman infravörös űrteleszkópról, aminek segítségével a kozmológia számos érdekes témájáról tudhatunk meg még többet, így például a sötét anyagról, és a Naprendszerünkön túl fellelhető exoplanétákról is. A NASA szerkezetét várhatóan 2027-ben fogják fellőni az űrbe, szóval a kutatóknak még van jó néhány évük arra, hogy fejlesztéseket végezzenek el, és az űrügynökség nemrég meg is osztott velünk néhány friss tudnivalót.

Kiderült, hogy az űrteleszkóp rendelkezik majd egy olyan koronagráffal, ami képes blokkolni például a csillagok fényét, így lehetővé téve azt, hogy közvetlenül lehessen képet alkotni a különböző bolygókról. Ennek hála pedig még több információt gyűjthetnek be a kutatók a felfedezett exoplanétákról.

Sőt, a koronagráf bevetésével akár más típusú, például a Jupiterhez hasonló bolygók is előkerülhetnek, amelyek általában több mint 100 milliószor halványabbak, mint a csillag, amelyhez tartoznak.