Hirdetés

A kínai média cáfolja, hogy az Apple titkos egyezséget kötött az állami hatóságokkal

|

275 milliárd dolláros üzletről szóló hírek kaptak szárnyra, ám az állami média szerint nincs itt semmi látnivaló.

Hirdetés

Az utóbbi időben egyre több, Kínát elítélő hang jelenik meg a nemzetközi közvéleményben az olyan ügyek kapcsán, mint az ujgur kisebbség átnevelőtáborokba kényszerítése, Hong-Kong függetlenségének megnyirbálása vagy Tajvan nyomás alá helyezése.

A magát progresszív cégként beállító Apple számára ezért különösen kínos a The Information napokban publikált jelentése, mely szerint a CEO Tim Cook 2016-ban személyesen járta ki a kínai hatóságoknál, hogy 275 milliárd dollárnyi befektetésért és az állam előírásainak garantált betartásáért cserébe nyugodtan nyomulhassanak a hatalmas ország piacán.  

Hirdetés

Az elmúlt években pedig valóban zavartalan volt az Apple helyi üzletmenete, míg az egyre erősebbé váló Huaweit simán kigolyózták az Egyesült Államokból. A cupertinóiak eközben számos jelentős befektetést is végrehajtottak Kínában:  a fuvarszervező Didi Chuxing vállalatba például 1 milliárd dollárral szálltak be, országszerte pedig  több kutatás-fejlesztési központot is létrehoztak.  

A The Information szerint a megállapodás eredetileg 5 évre szólt, így az idén kifutott volna, ám szerepel benne egy kitétel, hogy amennyiben egyik fél sem ellenzi, automatikusan meghosszabbodik 2022 májusáig.

A kínai média azóta nagy erőkkel igyekszik cáfolni a sztorit. A hongkongi South China Morning Post beszámolója arról ír, hogy az állami kézben lévő Global Times véleménycikke lényegében Kína-ellenes támadásnak titulálta az Apple és az ország és kapcsolatairól szóló beszámolót. A vélhetően központilag diktált kommentár megfogalmazása szerint valójában a sinofóbia, azaz az ázsiaiak iránt érzett idegengyűlölet áll a háttérben.

"Ha az amerikai vállalatokat arra kényszerítjük, hogy leváljanak Kínáról, azzal arra kényszerítjük őket, hogy leváljanak a lehetőségekről és a nyereségről."

- írja a Global Times cikke, amit Kína-szerte több hírszolgáltató is átvett. Az újság többek között azzal igyekszik cáfolni az Apple-lel kötött megállapodás hírét, hogy egy ekkora befektetést nem lehetett volna észrevétlenül végrehajtani.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.