Hirdetés

A nagy tech vállalatok is kiveszik a részüket az Oroszország elleni szankciókból

|

Az ukrán válság folyományaként a Google és a Facebook is elvette a lehetőséget az orosz állami médiától, hogy a platformjukon keressenek pénzt.

Hirdetés

Számos nyugati állam ítélte el az elmúlt napokban morális és jogi alapon is az Ukrajna területén végrehajtott orosz fegyveres műveleteket, ennek következtében pedig számos gazdasági szankciót is kivetettek orosz gazdasági és politikai szereplőkre. A politikusok mellett most a Google videós oldala, a YouTube is korlátozásokat vezet be, de nem hallgattatja el az orosz hangokat a platformján.

Szombaton jelent meg az első beszámoló arról, hogy a YouTube "rendkívüli körülmények" következményeként letiltotta az orosz állami forrásokból működtetett RT (Russia Today) és több más hasonló csatorna esetében azt az opciót, hogy reklámok megjelenítésével jussanak bevételhez a videós site-on. Ez egyébként egy szakértő szerint nem kis összeg sorsáról dönthet, egy becslés szerint az orosz állami érdekszféra huszonhat különböző YouTube-csatornát támogat, amik 7 és 32 millió dollár közötti bevételt hozhattak az elmúlt két évben.

Hirdetés

Emellett a Google szélesebb hirdetési infrastruktúrájában is elvették az orosz állam által működtetett médiumoktól a lehetőséget, hogy a Google hirdetéseiből profitáljanak akár saját weboldalukon, illetve hirdetések feladásától is eltiltották őket. Pénteken hasonló intézkedést hozott a Meta által üzemeltetett Facebook is, egy különleges biztonsági funkció aktiválása mellett elvette az orosz állami médiától azt a jogot, hogy hirdetésekből generáljon bevételt, ahogy azt is, hogy saját elérését növelje fizetett posztokkal.

Az EU-s szankciókkal összhangban álló korlátozások mellett úgy tűnik, a Google meghallgatta Ukrajna egyik kormányzati kérését is. A hirdetési korlátozások bejelentése mellett ugyanis azt is elárulták, hogy az érintett orosz csatornák videói sokkal ritkábban fognak ajánlott tartalomként megjelenni, Ukrajnában pedig teljes mértékben elérhetetlenek lesznek. Ez összhangban áll az Ukrajna digitális átalakulásáért felelős miniszter (és egyben miniszterelnök-helyettes), Mykhailo Fedorov korábbi Twitter-bejegyzésének tartalmával. A miniszter arról számolt be, hogy felvette a kapcsolatot a Google-lel, arra kérve a céget, hogy "blokkolják a propaganda-csatornákat". Fedorov egyébként az Apple-t is nyílt levélben kérte Oroszország elleni korlátozások bevezetésére.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.