-->
Hirdetés

A Tencent is dolgozik a saját metaverzumán

|

A kínai digitális óriás szerint három lehetséges megvalósítási útja lehet a metaverzumnak, de az biztos, hogy még sokáig tart majd a fejlesztése.

Hiába tűnik felhasználói szemszögből rémisztőnek, fejlesztői szempontból pedig kevéssé gyakorlatiasnak az elképzelés, amit Mark Zuckerberg felvázolt a virtuális és a valódi teret összemosó metaverzumként (aminek érdekében még a Facebook mögött álló cégét is átnevezte), az biztos, hogy a bejelentés rendkívül komoly hatással volt az iparágra.

A koncepció rengeteg cégvezető fantáziáját megragadta, így szinte napról napra jelentkeznek be új versenyzők a metaverzum-piacra, a nyugati vállalatok után pedig a Tencent is megosztotta a szegmensre vonatkozó vízióját.

A projektről a kínai óriáscég befektetőinek szerdán tartott beszámolóján beszéltek a Tencent magas rangú vezetői, az ügyvezető Pony Ma például így fogalmazott:

"Minden, ami a virtuális világot a valósághoz közelíti, vagy a valódi világot gazdagítja virtuális élményekkel, a metaverzum része lehet."

Ennek kapcsán három fő csapásirányt jelöltek meg a cégnél, ami a Riot teljes egésze mellett tulajdonnal bír az Epic Games-ben, a mobilos nagyágyú Supercellben, sőt kis részesedése még a Ubisoftban és az Activision-Blizzardban is van.

Ezek szerint a metaverzum egyik megnyilvánulása a videojátékos tér lehet. Igaz, ez a szektor komoly kihívásokkal néz szembe Kínában, de a Tencent szerint a politikai vezetés nem zárkózik el a metaverzum fejlesztésének engedélyezésétől, de abban már most biztosak a cégnél, hogy lesznek állami szabályozások, amiknek meg kell majd felelniük.

De ha ezt az akadályt sikerül megugraniuk, véleményük szerint elképzelhető, hogy magas fokú interaktivitást nyújtó játékokat készítsenek, több játék készüljön ugyanazon szellemi termék alapján, vagy olyan infrastruktúrát hozzanak létre, amiben a játékosok alkothatnak játékokban. Így James Mitchell, a Tencent stratégiáért felelős vezetője szerint például a metaverzumban találkozhatna a Fortnite és a Rocket League, ahogy a Roblox is jó építőköve lehet egy ilyen élménynek.

A második lehetséges út egy gamifikált élményekkel kiegészített közösségi média csatorna lehet, ami Pony Ma szerint "sokkal több, jobban programozható élményt támogat". Ezt mondjuk nehéz elképzelni, hogy átjut azon a politikai rendszeren, ami épp a játékfüggőség ellen folytat keresztes hadjáratot.

A harmadik út pedig a Tencent szerint a valódi világ élményeinek kibővítése augmented reality, vagy virtuális valóság segítségével. Mitchell ennek kapcsán kiemelte, hogy a céghez tartozó Discordon például már most rengeteg automatizált funkciót használnak a gamerek botok formájában, a metaverzumban pedig ezek a botok nem szöveget, hanem képeket, vagy videókat fognak nekünk megjeleníteni.

A Tencent elnöke szerint a cége jó pozícióban van, hogy megalkothassa a saját metaverzumát, ugyanis szerintük a legfontosabb eszközök ebben a szoftverek lesznek, így például grafikus motorok, vagy mesterséges intelligencia, amik segítségével élethűbb, és minél inkább személyre szabott tartalmakkal tölthetik meg a saját virtuális világukat. Martin Lau kiemelte azt is, hogy a metaverzum létrehozása valószínűleg tovább tart majd, mint ahogy azt a legtöbben gondolják - hiszen több prototípusra is szükség lesz a végleges termék előtt. Ahogy arra is kitért, hogy a hardveres elemek - mint mondjuk egy VR-headset - ugyan segíthetik a metaverzumot, de nem elengedhetetlenek hozzá.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.