Hirdetés

Átalakulnak a nem magánszemélyek Facebook-oldalai, nincs több Like

|

Jelentős változásokat jelentett be a Facebook a Pages kapcsán, amelyet nemcsak a felhasználói élmény fokozása indokolt, hanem az elmúlt napok történései az USA-ban.

Hirdetés

Újragondolta a közösségi médiaóriás a Facebook-oldalak (Facebok Pages) kinézetét és funkcionalitását is. A Pages használatával főként hírességek, vállalatok, szervezetek, közszereplők, politikusok, művészek, alkotók építhetik, erősíthetik jelenlétüket a közösségi médiában, marketingelhetik brandjüket, termékeiket, szolgáltatásaikat ügyfeleik felé, illetve fokozhatják a közvetlen kapcsolattartást rajongóikkal.

Erre egy hagyományos, azaz magánszemélyek számára ajánlott Facebook-profil nem megfelelő, ellenben a Facebook-oldalnak több adminisztrátora is lehet, és a bejegyzések mellett további eszközök is a rendelkezésre állnak, többek között eseményeket lehet szervezni, hirdetéseket futtatni.

Hirdetés

Az új, egyszerűsített megjelenés eredményeként állítólag egyszerűbb és intuitívabb felület várja mind a kezelőket, mind a követőket. Egyszerűsödik a navigáció az oldal és a személyes profil között. Könnyebbé válik a tartalmak elérése a célközönség számára, akik viszont kedvelés helyett követni (Follow) tudják az oldalt akár egyetlen kattintással, a Like (Tetszik) ugyanis eltűnik. Erre azért volt szükség a Facebook szerint, mert így jobban láthatóvá válik, kik kíváncsiak igazán az adott oldala iránt, így a tulajdonos számára is jobban azonosítható és célozható az érdeklődők köre. Ez több releváns információt jelent a statisztikánál is.

Direkt elérésűvé válik a News Feed, hogy könnyebben lehessen a trendeket követni, vagy beszélgetésekhez csatlakozni, ezáltal még több embert elérni. Ezeket láthatóbbá is teszi a Facebook, így a követők számára még inkább szembetűnővé válik, mi történik az általuk kedvelt oldalon. Az új kialakítás új oldalkezelési funkciókat is tartalmaz, megváltozik a kontroll az oldal közreműködői felett, jobban ellenőrizhető válnak a tevékenységek. A Facebook javított a gyűlöletbeszéd, a spam vagy más negatív tartalmak felismerésén, és könnyebbé válik az is, hogy kiszűrjük például az oldalunk nevében hamisan kommunikálókat.

A változások az elkövetkező hónapokban lépnek életbe, a megszokott módon nem egyszerre, hanem sávos aktiválással. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.