Hirdetés

Ezért nagy gond, ha egy eszköz mindent a felhőre épít: vége a Jibonak

|

Leálltak a közösségi robotként és okoshangszóróként működő Jibo szerverei, így a drága eszközből levélnehezék lett.

Hirdetés

Amerikában egyre megszokottabb, hogy van az otthonokban okoshangszóró, pedig az eredeti Amazon Echo még öt éve sincs, hogy debütált. Nem az Amazon volt viszont az első, amely a mobilokon túl terjesztette volna ki a hangasszisztensek működését. Akkoriban egy közösségi finanszírozási kampány során 3,6 millió dollárt gyűjtöttek ugyanis, hogy kifejlesszék a közösségi robotot, aminek a neve Jibo. 

Hirdetés

Az apró eszköz érintőkijelzőt kapott, válaszolt a hangutasításokra, a motorjainak hála pedig a Pixar rajzfilmjeibe illő mozdulatokat tudott végrehajtani. Három évbe telt, mire a megrendelőkhöz eljutott a robot, nyilvánosan 2017 végétől lehetett rendelni, 899 dollárért. Annyira azonban sosem volt hasznos, mint egy Amazon Echo vagy Google Home. Az ígért funkciók felét sem tanulta meg a robot, de azért a tulajdonosát nézni, táncolni, viccelni és néhány alap dolgot azért tudott. 

Hirdetés

A nagy gond azonban az, hogy a Jibo mögött álló céget tavaly eladták. A közösségi oldalakat azóta nem frissítették, a Jibo robotok tulajdonosai pedig arról számoltak be, hogy az új tulajdonos leállította a szervereket. A hírt maga a robot közölte a felhasználókkal. A szerver nélkül pedig nem tud reagálni az utasításokra az eszköz. Ezzel a drága Jibo egy haszontalan levélnehezék lett, aminek maximum az érintőkijelzőjét lehet még simogatni. 

Elsőre mondhatnánk, hogy ez egy újabb nagy bukás a közösségi finanszírozás és a startupok világában, azonban most többről van szó. Ez az eset egy emlékeztető is egyben arra vonatkozóan, hogy manapság egyre több eszköz és szolgáltatás nyugszik felhőalapú rendszereken. Amennyiben azokkal történik valami, akkor pedig az azokat használó hardverek gyakorlatilag azonnal szemétté változnak. Egy 30 dolláros okoshangszórónál ez nem elviselhetetlen probléma, de egy 350 dolláros, szoftverfrissítés miatt tönkrement Nike cipőnél vagy egy 900 dolláros robotnál már annál nagyobb kellemetlenség. 

Hirdetés

A legbiztosabb az ilyen esetekben az óriások termékeit választani, az Amazon, a Google vagy az Apple jóval nagyobb támogatást tud nyújtani, mint a kisebb szereplők. A szolgáltatások nyugdíjazása azonban ezeknél sem szokatlan, a Google például rendszeresen elkaszálja azokat a szolgáltatásait, amelyek már nem illenek a jövőképébe. 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.