Hirdetés

Ősszel hírlapok költöznek a Facebookba

|

Zuckerberg és csapata igyekszik elérni, hogy még a hírek és cikkek olvasásának idejére se hagyjuk el a közösségi oldalt.

Hirdetés

Úgy tűnik, megvalósul a Facebook jó ideje pletykált újítása, amellyel saját szolgáltatásán belülre húzná a legnagyobb online napilapokat és magazinokat. Természetesen amerikai forrásokkal kezdődik mindez már ősszel, de esélyesen nem áll meg itt a verkli, és idővel nemzetközi médiatermékek is bekerülnek a szórásba. A The Wall Street Journal most mindenesetre annyit állít, hogy amerikai lapok közül az ABC News, a Bloomberg, a Dow Jones és a The Washington Post is esélyesen az elsők közé kerülhet, amelyek híreit és cikkeit a Facebookon belül lehet majd olvasni.

Hirdetés

Persze ez az említett lapoknak valamilyen szintű veszteséget jelent, hiszen egyrészt ezáltal csökkenhet a papír-alapú változatok eladása, másrészt a saját online felületeinek forgalma (és ezáltal a reklámbevételeik is). Ennek ellensúlyozására állítólag évente 3 millió dollárt fizet a programban résztvevőknek a Facebook, ez magyar pénzre átszámolva nagyjából 871 millió forintot jelent.

Miért jó ez a Facebooknak?

A Facebooknak természetesen azért éri meg mindez, mert így eggyel több okot ad saját felhasználóinak arra, hogy ne lépjenek át a közösségi oldalról egy másik szolgáltatásba, és a fontosabb híreket, cikkeket és egyéb írásokat is a kék felületen fogyasszák - természetesen a Facebook hirdetései közepette. Emellett pedig így könnyebb lesz azt is követni, melyik felhasználó milyen hírekre és egyéb tartalmakra kattint - az adatvédelmi szigorítások miatt ezt ugyanis egyre nehezebben követik Zuckerbergék akkor, ha a júzerek Facebookon kívül böngésznek.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy Amerikában már erős veszélyt jelent az Apple újrafaragott hírszolgáltatása, a News+, ami valami hasonló gyűjtő funkciót kínál majd. Épp ezért a Facebooknak is lépnie kell, ha nem akar egy nagy adag potenciális hirdetési célt és felhasználói időt átengedni az almás vállalatnak.

Hirdetés

És miért jó ez a hírlapoknak?

Az új rendszerbe csatlakozó lapok és magazinok számára emellett amolyan előre menekülés lehet az ügylet előnye, hiszen aki bekerül a Facebookon belülre, azt esélyesen többen olvassák majd és hamarabb elérik az általuk írt tartalmakat, mint a csak "kívül" megtalálható versenytársakét. A kieső bevételeket pedig bőven kárpótolhatja egyrészt a Facebook által fizetett csatlakozási díj, valamint az is esélyes, hogy nem minden hírt és cikket jelenítenek meg a Facebook felületén belül, ezért teleszórhatják az ottani anyagokat "ha tetszett, amit olvastál, kattints ide" jellegű hivatkozásokkal. A kiadók minden egyes anyagukkal kapcsolatban eldönthetik, hogy egy teljes cikket tesznek elérhetővé Facebookon, vagy csak egy részét, amely után a folytatás már az eredeti oldalakon található.

Jó kérdés persze, mikor lesz az újdonságból véglegesen működő "termék", hiszen a forrás szerint még csak a tárgyalások fázisában tart a folyamat, és megfelelő számú sajtóterméknek kell rábólintania a Facebook ajánlatára a kezdéshez. A tervek szerint mindenesetre még idén ősszel szeretnék elindítani az amerikai lapokat behúzó első fázist.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.