Hirdetés

Ősszel hírlapok költöznek a Facebookba

|

Zuckerberg és csapata igyekszik elérni, hogy még a hírek és cikkek olvasásának idejére se hagyjuk el a közösségi oldalt.

Hirdetés

Úgy tűnik, megvalósul a Facebook jó ideje pletykált újítása, amellyel saját szolgáltatásán belülre húzná a legnagyobb online napilapokat és magazinokat. Természetesen amerikai forrásokkal kezdődik mindez már ősszel, de esélyesen nem áll meg itt a verkli, és idővel nemzetközi médiatermékek is bekerülnek a szórásba. A The Wall Street Journal most mindenesetre annyit állít, hogy amerikai lapok közül az ABC News, a Bloomberg, a Dow Jones és a The Washington Post is esélyesen az elsők közé kerülhet, amelyek híreit és cikkeit a Facebookon belül lehet majd olvasni.

Hirdetés

Persze ez az említett lapoknak valamilyen szintű veszteséget jelent, hiszen egyrészt ezáltal csökkenhet a papír-alapú változatok eladása, másrészt a saját online felületeinek forgalma (és ezáltal a reklámbevételeik is). Ennek ellensúlyozására állítólag évente 3 millió dollárt fizet a programban résztvevőknek a Facebook, ez magyar pénzre átszámolva nagyjából 871 millió forintot jelent.

Miért jó ez a Facebooknak?

A Facebooknak természetesen azért éri meg mindez, mert így eggyel több okot ad saját felhasználóinak arra, hogy ne lépjenek át a közösségi oldalról egy másik szolgáltatásba, és a fontosabb híreket, cikkeket és egyéb írásokat is a kék felületen fogyasszák - természetesen a Facebook hirdetései közepette. Emellett pedig így könnyebb lesz azt is követni, melyik felhasználó milyen hírekre és egyéb tartalmakra kattint - az adatvédelmi szigorítások miatt ezt ugyanis egyre nehezebben követik Zuckerbergék akkor, ha a júzerek Facebookon kívül böngésznek.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy Amerikában már erős veszélyt jelent az Apple újrafaragott hírszolgáltatása, a News+, ami valami hasonló gyűjtő funkciót kínál majd. Épp ezért a Facebooknak is lépnie kell, ha nem akar egy nagy adag potenciális hirdetési célt és felhasználói időt átengedni az almás vállalatnak.

És miért jó ez a hírlapoknak?

Az új rendszerbe csatlakozó lapok és magazinok számára emellett amolyan előre menekülés lehet az ügylet előnye, hiszen aki bekerül a Facebookon belülre, azt esélyesen többen olvassák majd és hamarabb elérik az általuk írt tartalmakat, mint a csak "kívül" megtalálható versenytársakét. A kieső bevételeket pedig bőven kárpótolhatja egyrészt a Facebook által fizetett csatlakozási díj, valamint az is esélyes, hogy nem minden hírt és cikket jelenítenek meg a Facebook felületén belül, ezért teleszórhatják az ottani anyagokat "ha tetszett, amit olvastál, kattints ide" jellegű hivatkozásokkal. A kiadók minden egyes anyagukkal kapcsolatban eldönthetik, hogy egy teljes cikket tesznek elérhetővé Facebookon, vagy csak egy részét, amely után a folytatás már az eredeti oldalakon található.

Jó kérdés persze, mikor lesz az újdonságból véglegesen működő "termék", hiszen a forrás szerint még csak a tárgyalások fázisában tart a folyamat, és megfelelő számú sajtóterméknek kell rábólintania a Facebook ajánlatára a kezdéshez. A tervek szerint mindenesetre még idén ősszel szeretnék elindítani az amerikai lapokat behúzó első fázist.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.