Hirdetés

Hamarosan a TikTok tartalomgyártók is kaphatnak pénzt a reklámbevételből

|

A TikTok Pulse program keretében a sikeresebb alkotók is kereshetnek majd a platformon futó hirdetésekkel.

Hirdetés

A TikTok ugyan csak 2017 óta érhető el a nyugati piacokon, rövid pályafutása során azonban elképesztő tempót diktált, hiszen már több mint egymilliárdan használják, a tábor elsöprő többségét pedig a hirdetői szempontból különösen értékes fiatal korosztály adja.

A rivális közösségi oldalak ezért nem győzik másolni a kínai platform rövid videós formátumát: ezt célozza a 2020-ban debütált Instagram Reels és az ugyanabban az évben bemutatott YouTube Shorts is. Ezúttal azonban a TikTok lesett a konkurenciáról, mivel a YouTube mintájára hamarosan itt is részesülni fognak a felhasználók a hirdetési bevételekből.

Hirdetés

A júniusban induló TikTok Pulse program lényege, hogy a hirdetők közvetlenül a legnézettebb 4%-ba tartozó videók mellett helyezhetik el az üzeneteiket, a legalább 100 ezer követővel rendelkező kiadók és alkotók pedig 50%-os részesedést kapnak az ebből származó bevételekből.

Ez valamivel elmarad a YouTube által kínált 55%-os jutaléktól, cserébe viszont egy teljesen új lehetőséget jelent, a tiktokozók ugyanis eddig csak az ún. alkotói alapból (Creator Fund) juthattak pénzhez. Ami pedig a hirdetőket illeti, ők 12 kategória közül választhatják ki a célközönséget a divattól a főzésen át a játékokig.

A TikTok Pulse első körben csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, az ősz során viszont további piacokra is kiterjesztik.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.