Hirdetés

Helyettünk játszik a Google új mesterséges intelligenciája



|

A Google SIMA több játékban is képes átvenni az emberek helyét.

Hirdetés

Gyakorlatilag nem maradt már olyan médium, amivel ne került volna összefüggésbe a mesterséges intelligencia, hiszen hiába beszélünk egy viszonylag fiatal technológiáról, szinte egymás lábát tapossák a szolgáltatók a különböző szöveg- és képgenerátorokkal, miközben a zenék és videók készítésére alkalmas gépi modellek is elkezdtek színre lépni.

A következő állomásként a Google nemrég bemutatott egy új algoritmust, ami puszta képekből játékokat is létre tud hozni, most pedig itt egy újabb AI technológia, amely a kontrollert is kiveszi a kezünkből.

Hirdetés

A Google DeepMind által leleplezett SIMA (Scalable Instructable Multiworld Agent) az első olyan generatív mesterséges intelligencia, amely természetes nyelven elhangzott utasításokat követ 3D-s virtuális környezetek és videojátékok széles skáláján. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a SIMA hangutasítások alapján képes műveleteket végezni egy sor játékban.

A Google csapata nem az első, amely játszani tanít egy AI programot, elég csak az OpenAI és az Nvidia Minecraftozó algoritmusaira gondolni, a SIMA különlegessége viszont az, hogy nemcsak egy specifikus címre szól, hanem bármilyen játékban bevethető. Ez pedig még nem minden, a DeepMind állítása szerint ugyanis a technológia még jobban is teljesít egy általa sosem látott címben, mint egy olyan hagyományos algoritmus, amit kimondottan arra a programra tanítottak be.

Ennek érdekében a Google 8 stúdióval dolgozott együtt, hogy a játékaikkal segítsék a mesterséges intelligencia kiképzését. A programban olyan fejlesztők vettek részt, mint a Hello Games (No Man's Sky) és a Tuxedo Labs (Teardown), a kiterjedt tréningnek köszönhetően pedig a SIMA több mint 600 játékbeli műveletet képes elvégezni, például elfordulni egy bizonyos irányba, tárgyakkal interakcióba lépni vagy a menükben navigálni.

Az összetettebb parancsokkal ugyan még nem tud mit kezdeni a modell, de a DeepMind folytatja a megoldás tökéletesítését, a végcél ugyanis az, hogy az AI teljesen magától is képes legyen játszani. Hogy ennek milyen gyakorlati értelme van, arról lehetne vitatkozni, de a mozgáskorlátozott játékosoknak például hasznos lehetne egy fejlett, hangparancsokkal terelgethető mesterséges intelligenciás ügynök.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.