Hirdetés

Jönnek a Xiaomi elektromos autói, itt vannak az első hivatalos részletek



|

A hírek szerint az autók szoftvere a HyperOS-re épül majd.

Hirdetés

A Xiaomi, a kurrens kínai gyártó, alig több mint egy évtizede indult, de az elsők között volt, amelyek az euroatlanti térség piacain is rácáfoltak arra az előítéletre, hogy a Kínában gyártott dolgok ócskák. Az okostelefonokkal 2010-ben színre lépett cég az elmúlt évtized közepére a termékkínálatát számos egyéb termékkel bővítette ki. Ma már forgalmaz a telefonokon túl tableteket, okostévéket, konyhai eszközöket, légtisztítót és egy egész sor okosotthonra kifejlesztett elektronikai eszközt.

Már két éve annak, hogy a vállalat útjára indította Xiaomi EV Company Ltd. nevű, dedikáltan elektromos autókat gyártó érdekeltségét, melynek első szériájáról már több mint egy éve szivárognak ki képek, információk. Bár eddig minden értesülés esetleges volt, vagyis a gyártó hivatalosan nem kötött semmit az orrunkra, most először már egészen konkrét információk derültek ki a debütálás előtt álló Xiaomi autókról.

Hirdetés

A cég nemrégiben értékesítési engedélyt kért első elektromos autójára Kínában, és az Ipari és Információs Technológiai Minisztériumhoz benyújtott hatósági bejelentésből kiderült a márka első autóinak dizájnja és specifikációja. A többes szám a Xiaomi SU7-tel egyidőben megjelenő SU7 Max miatt indokolt. Az értesülések szerint mind a két modellt a pekingi székhelyű BAIC Group fogja gyártani. A fejlesztésekkel kapcsolatos részletek egy kínai nyelvű blogban láttak napvilágot a hét közepén.

Az autók nagyon hasonlítanak egymásra, de lényeges különbség van például az általuk használt akkumulátorok technológiájában, a végsebességükben és a tömegükben is. Az SU7 LFP-s akkumulátort kap, amit a BYD szállít, míg az SU7 Maxnak a CATL NMC cellája jutott. Az SU7 210 km/h-s sebességgel képes hajtani az 1980 kg-os önsúlyú kasztnit, az SU7 Max pedig 265 km/h-val a 225 kg-mal nehezebb "nagy testvérét". 

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7

A két modell egyaránt elérhető lesz hátsókerék- (RWD) és összkerékmeghajtással (AWD) is. Míg az RWD 220kW-os motort kap, az AWD egy 275 kW-osat a szintén 220 kW-os mellé. Bár a megjelent leírásból csak a kisebb típus paraméterei derülnek ki, abból már lehet következtetni a nagyobbra vonatkozólag is. Az SU7 mérete 4997 x 1963 x 1455 mm lesz (1440mm a LiDAR érzékelő nélkül), és 3000 mm lesz a tengelytávja. A cég vállaltan egy egységes ökoszisztémában gondolkodik melynek a Human x Car X Home nevet adta.

Xiaomi SU7 Max
Xiaomi SU7 Max

Egy érdekessége az autó szoftveres ellátottságának, hogy a cég az okostelefonjaiban az MIUI-t a közelmúltban leváltó Hyper OS-t szemelte ki erre a feladatra. Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit jelent, még nem lehet tudni. Az autó áráról és hatótávjáról, valamint a debütálás dátumáról még nincs hivatalos információ.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.