Hirdetés

Kamuzó chatbot miatt kell fizetnie egy légitársaságnak



|

Az Air Canada megpróbálta bebizonyítani, hogy a hibázó chatbotja egy tőle független jogi személy, de a bíróság nem volt vevő a magyarázatra.

Hirdetés

Az ügyfeleket kiszolgáló vállalatok már jóval a mesterséges intelligenciás láz kirobbanása előtt rákaptak a chatbotok alkalmazására, hiszen ezekkel normál esetben tényleg hatékonyan lehet tájékoztatni a vásárlókat, akik még hálásak is lehetnek, hogy nem kell a weboldalon turkálniuk az éppen keresett információk után.

Egy rosszul beállított csevegő viszont rengeteg borsot törhet az ügyfél és az üzemeltető orra alá, amit most az Air Canada esete prezentált.

A több mint 350 repülőgépet üzemeltető céget egy Jake Mofatt nevű ügyfél perelte be, miután félretájékoztatta a légitársaság chatbotja. Az utas egy úgynevezett gyászdíjas jegyet szeretett volna igénybe venni, ami egy kedvezményes árszabású megoldás arra az esetre, ha valakinek egy családtag halála vagy súlyos betegsége miatt hirtelen kell útra kelnie.

Hirdetés

Az Air Canada chatbotját használva Mofatt azt a tájékoztatást kapta, hogy a gyászdíjas jegyekre szolgáló kedvezmény utólag is levonható a már kifizetett jegyek árából, egészen 90 nappal a vásárlás utánig. Csakhogy a légitársaság valójában semmilyen utólagos kedvezményt nem ad, amit a honlapja vonatkozó szekciójában egyértelműen fel is tüntet.

A chatbot tehát óriásit tévedett, Mofatt viszont nem nyelte le a békát, amikor erre hivatkozva visszautasították a kedvezmény igénybevételére vonatkozó kérelmét, hanem bíróság elé vitte az ügyet. Az eset pedig csak itt válik igazán bizarrá, az Air Canada ugyanis azzal érvelt az eljárás során, hogy a chatbotja valójában egy önálló jogi személy, ezért magát a csevegőt kellene felelősségre vonni a hibás tájékoztatásért.

A bíróság azonban nem kajálta be, hogy az asszisztens öntudatra ébredt, a nemrég megszületett ítéletben kimondva, hogy az Air Canada számára nyilvánvalónak kellene lennie, hogy a weboldalán megjelenő összes információért felelős, teljesen függetlenül attól, hogy azok egy interaktív chatbotból vagy egy statikus lapról származnak. A légitársaság így most kénytelen lesz megadni Mofattnek a csevegő által beígért kedvezményt.

Az ítélet jelentősége pedig túlmutathat ezen az egy eseten, hiszen időközben rohamosan terjednek az OpenAI és más vállalatok technológiájára épülő mesterséges intelligenciás asszisztensek, az Air Canada veresége pedig egyértelmű üzenet lehet azoknak a vállalatoknak, akik a jövőben az algoritmusokra próbálnák hárítani a felelősséget a hasonló ügyekben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.