Hirdetés

Kiderült, hogy mennyit kellene fizetnünk a reklámmentes Facebookért és Instagramért



|

Fizetős tagsággal úszná meg az EU-s adatvédelmet a Meta, Mark Zuckerbergék egy könnyen visszautasítható ajánlattal terelnék a nekik kedvező irányba az embereket.

Hirdetés

Habár az évek során egyre több közösségi oldal állt elő reklámmentességet és más extrákat kínáló előfizetős tagságokkal, a Facebookot és az Instagramot birtokló Meta egyelőre megmaradt a hirdetésekre épülő, ingyenes modellnél.

Eközben az Európai Unió szigorú adatvédelmi előírásainak értelmében a vállalatnak lehetőséget kellene biztosítania arra, hogy a felhasználói leiratkozzanak a bevételek elsöprő többségét generáló személyre szabott reklámokról, amire eddig nem került sor. Az EU ezért nyomást gyakorol a Metára a szabály betartásának érdekében, egy friss jelentés szerint viszont az üzemeltető egy trükkös tervvel szeretné megúszni a dolgot.

Hirdetés

A saját értesüléseit megszellőztető The Wall Street Journal beszámolója alapján a Mark Zuckerberg vezette cég jelenleg egy javaslatról tárgyal az Európai Unió képviselőivel, melynek értelmében a jövőben három lehetőséget kínálnának fel a helyi közönségnek: egy reklámmentes előfizetős tagságot, a célzott hirdetések elfogadását vagy a Metához tartozó platformok elhagyását.

Az előfizetéses konstrukció úgy nézne ki, hogy havi 10 euróba kerülne a Facebook és az Instargram asztali verzióinak elérése, míg havi 13 euróért már a mobilos alkalmazásokban is megszabadulhatnánk a reklámoktól, profilonként további 6 euróért pedig másokra is kiterjeszthetnénk a jogosultságot. A Meta állítólag már a következő hónapok során szeretné bevezetni az új módit, amennyiben az Unió is rábólint.

Ha a WSJ nem téved, a Meta célja egyértelmű: a viszonylag magas havidíjjal az ingyenes konstrukció irányába terelni az embereket, ami a gyakorlatban a célzott hirdetések elfogadásával ér fel. Zuckerbergék ezzel az EU felé széttárhatnák a karjaikat, mondván, hogy ők lehetőséget biztosítottak a követésmentes facebookozásra és instagramozásra, ám a nagyközönség nem kért belőle. Akik pedig netán befizetnek az új csomagokra, azok is bevételt generálnak a cégnek.

Az uniós illetékeseknek vélhetően lesz néhány szavuk az ajánlathoz, a tárgyalások azonban még folyamatban vannak, így csak tippelni lehet a végkimenetelt illetően. Alternatívaként előfordulhat, hogy az EU rábólint a tervre, de a havidíjak csökkentését szabja feltételül.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.