Hirdetés

Lehangoló kutatás: lassan több a reklám a TikTokon, mint a tévében



|

Ha azért nem nézel tévét, mert zavarnak a reklámok, akkor a TikTok sem lesz menedék.

Hirdetés

Ugye mindenki ismeri az örök igazságot? Ami ingyen van, ott te vagy a termék. A fogyasztóra targetált reklámok tömkelegével találkozhatunk a különböző közösségi média platformokon, de már a Netflix is egy olyan (hazánkban még egyelőre nem elérhető) előfizetési csomaggal állt elő, mely valamelyest olcsóbban, de reklámokkal tűzdelve biztosít hozzáférést a kínálatához.

És akkor itt még nem is ejtettünk szót az influenszer marketingről és a különböző fizetett termékelhelyezésekről sem, amikhez még a reklámblokkolók is kevésnek bizonyulnak. Olyannyira a szerves részét képezik ezek a szóban forgó platformoknak, hogy gyakorta már észre sem vesszük, hogy minden egyes görgetés során egy újabb (akár bújtatott) fizetett poszt jön velünk szembe.

Éppen ebből kifolyólag most egy igen húzós feladatra vállalkozott az Insider két riportre, akik arra adták a fejüket, hogy fejenként 500-500 TikTok videó elemzése során megvizsgáljak, hogy milyen arányban találhatók ezek között hirdetések. Ezek halmazába sorolták többek között a hagyományos reklámokat, a fizetett együttműködéseket, az önreklámozást, de még a termékértékeléseket is, amik kifejezetten eladásösztönző szándékkal készültek. Mondani sem kell:  lehangoló eredmények születtek.

Hirdetés

Persze azt érdemes szem előtt tartani, hogy semmiképp sem egy tudományos és kontrollált kutatásról beszélhetünk, de az eredmények alapján kiderült, hogy az általuk vizsgált tartalmak körülbelül egyharmada volt könnyen azonosíthatóan reklám. Egészen pontosan egyiknél 31%-os, míg másiknál 29,2%-os volt a reklámok aránya a fogyasztott tartalmak között.

A dolog csak annyiban nem meglepő, hogy pont úgy, mint a többi platform is, a TikTok is erősen halad egy, a monetizációval erősen tarkított "mindenes" platform irányába, aminek előszeleként már ott van a TikTok Shop és a partneri jutalékprogram is, melyek jó eséllyel mind az alkalmazáson belüli hirdetések megszaporodását segítették.

Mindeközben egyébként már arról is szó esett, hogy a TikTok elindítaná a saját nevével fémjelzett (Amazonhoz hasonló) e-commerce üzletét, amivel természetesen még több pénzt szeretne majd kifacsarni a felhasználókból.  

Az egyik újságíró egyébként még arra is felhívta a figyelmet, hogy az általuk kimutatott reklámok aránya már-már vetekszik a televíziós számokkal, ahol jellemzően átlagosan a műsoridő 28%-át áldozzák be fizetett promócióra. Természetesen mindig van kiút: feltehetően már kész az üzleti terv, így pénzért cserébe nagy valószínűséggel reklámmentességet kínálhat a kínai platform a közeljövőben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.