Hirdetés

Még több hirdetés jön a YouTube-ra

|

Még ebben a hónapban új hirdetéskezelési szabályokat alkalmaz a YouTube: a pénzre vágyó feltöltők örülhetnek, a nézők kevésbé.

Hirdetés

Azt már sajnos mindenki kénytelen volt megszokni az elmúlt években, hogy a YouTube felületén különféle hirdetések tarkítják a videókat. Találkozhatunk már reklámokkal az általunk választott videó elején (csúnya esetben akár egymás után többel is), a videók után, valamint a lejátszó felületbe beugró ablakok formájában is. És persze van még egy, kifejezetten idegesítő módszer is, amelyet heteken belül még egy kicsit túltol a szolgáltató.

Arról a lehetőségről van szó, amelyet a YouTube eddig a 10 percnél hosszabb videóknál engedélyezett. Itt ugyanis a feltöltők megadhatták, hogy a videó lejátszását középen is megszakíthassa egy rövid reklámfilm. A 10 perces határt leginkább azért hozták, mert így rövidebb zenei tartalmakat, főként videoklipeket nem vág ketté semmilyen pelenkahirdetés vagy utazási ajánlat.

A 9to5Google értesülései szerint most ez a "videóközi" hirdetés lesz még két fokozattal agresszívabb. Egyrészt a YouTube leviszi az időkorlátot két perccel, tehát most már akár egy 8 perces videóban is megjelennek majd féltávnál hirdetések.

Hirdetés

Másrészt pedig eddig az ilyen beszúrt reklámokat a feltöltőnek kellett engedélyeznie, most azonban ez megváltozik, és minden feltöltött videó esetén automatikusan bekapcsolt állapotban lesz ez az opció. Ezt mindenki maga kapcsolhatja ki, egyrészt a YouTube Studio alatt a Bevételszerzés (Monetization) pontban, a Videóhirdetések (Video advertising) szakaszban. Itt mi magunk kiszedhetjük a jelölést a videók közben automatikusan megjelenő hirdetések (Automatic mid-roll ads) sor elől, ilyenkor a feltöltött videóknál már nem kell ezzel törődnünk. De megtehetjük azt is, hogy minden egyes videó feltöltésekor kattintjuk ki ezt a lehetőséget, ami ilyenkor alapértelmezésben bekapcsolt állapotban lesz.

Mivel azonban a feltöltők többsége értelemszerűen szeretné, ha minél több pénzt kereshetnének a videós tevékenységükkel, szinte biztosra vehető, hogy jó páran nem fogják kikapcsolni ezt az opciót. Nézőként tehát egyre több olyan reklámbetéttel találkozhatunk hamarosan, amelyek a hosszabb videók lejátszását szakítják meg. Persze azzal "védekezhetünk" ez ellen, hogy YouTube Premium előfizetést indítunk, de ezzel csak annyit érünk el, hogy az idegeink és időnk helyett valós pénzzel fizetünk.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.