Hirdetés

Meghátrált a TikTok, egyelőre nem jön az alkalmazás vitatott frissítése



|

A TikTok erőszakkal tolta volna az arcunkba a célzott hirdetéseket, de az illetékes hatóság megálljt parancsolt a tervnek.

Hirdetés

Nehéz idők járnak manapság a TikTokra, hiszen hiába hódít meg egyre több felhasználót a videós platform, a táborral arányosan a tevékenysége körüli botrányok száma is emelkedik. Az Egyesült Államokban például ismét előkerültek a közösségi app körüli nemzetbiztonsági aggályok, a szülők pedig az életveszélyes kihívások miatt perlik az üzemeltető ByteDance-t, miközben Európában több eljárás is folyik a cég ellen a GDPR állítólagos megsértése miatt.

Erre próbált meg rátenni egy jó nagy lapáttal a TikTok, amikor a múlt hónapban arról tájékoztatta az európai felhasználókat, hogy a "jogos érdekeire" hivatkozva akkor is célzott hirdetésekkel fogja bombázni őket, ha nem egyeztek bele ebbe. A jelek szerint azonban ebből mégsem lesz semmi, hála az Ír Adatvédelmi Bizottság (Irish Data Protection Commission, DPC) közbelépésének.

Hirdetés

A TikTok GDPR-ral kapcsolatos kihágásait is vizsgáló hatóság a TechCrunchot tájékoztatva elmondta, hogy a platform beleegyezett a változtatás bevezetésének felfüggesztésébe, amíg a DPC elvégzi a gyakorlatot érintő elemzését. A fejleményt a TikTok is kommentálta, közleményében azt írva, hogy az "érdekelt felekkel folytatott" párbeszéd idejére szüneteltetik a beleegyezés nélküli célzott hirdetések aktiválását.

A napokban az olasz adatvédelmi hatóság is figyelmeztette az üzemeltetőt, hogy a felhasználók hozzájárulását megkerülő targetálás és az ahhoz kapcsolódó adatgyűjtés sérti a 2002-ben elfogadott e-adatvédelmi irányelvet és a GDPR-t is. Az olasz aggodalmak kapcsán a TikTok most azt mondja, hogy "kiértékeli" a figyelmeztetésben foglaltakat, s hogy elkötelezett a felhasználói adatok tiszteletben tartása és a vonatkozó szabályoknak való megfelelés mellett.

A TikTok-felhasználóknak jelenleg bele kell egyezniük abba, hogy az oldal célzott hirdetésekkel bombázhassa őket. Ennek kikerülésére lett volna csodafegyver a jogos érdekre való hivatkozás, a szakértők szerint azonban a ByteDance elszámította magát, mert ezt csak szigorú feltételekkel lehetne az adatgyűjtésre is alkalmazni, amelyeket a TikTok valószínűleg nem fog tudni teljesíteni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.