Hirdetés

Nem jön a VR aranykor: elemzők szerint pofáraesés is lehet a Meta Quest 3



|

Nagy reményekkel indult, de az árazás lehet a veszte a Meta legújabb VR-szemüvegének.

Hirdetés

Annak ellenére, hogy főképp gamer szemmel nézve sokan azt gondoljuk, hogy nem kell még temetni a VR-t, azért érezhető, hogy Zuckerberg nagyszabású tervei a virtuális valóságba költözésről nem nagyon akarnak összejönni. A metaverzum szenvedéséről már tavaly ősszel is írtunk, és nem úgy fest, hogy a nagyon várt Meta Quest 3 megváltaná a világot. Legalábbis gazdasági szemmel. 

A kezdeti lelkesedés ellenére úgy tűnik, hogy a fogyasztók nem fogadják kitörő lelkesedéssel a fejlesztést. Az eladási előrejelzések szerint a Meta Quest 3 csak kb. 2 milliós tételben fogyhat 2023 második felében, ami jóval elmarad a Meta Quest 2 eredményeitől.

Az előrendelési adatok és elemzések azt mutatják, hogy a Meta Quest 3 kevésbé népszerű elődjénél, melynek köszönhetően a Quest sorozat egyébként közel 20 millió egysége talált gazdára. Ming-Chi Kuo a TF International Securities elemzője már lecsökkentette a Quest 3-ra vonatkozó kezdeti szállítási előrejelzést 7 millió egységről 2-2,5 millió egységre 2023 második felére, és körülbelül 1 millió egységre 2024-re​, ami elég vérszegénynek tűnik egy generációváltásnál a korábbi számok fényében.

Hirdetés

Elemzések szerint a legnagyobb probléma az árazás kérdése. A Meta Quest 3 legnagyobb eladási akadálya az, hogy az új headset 500 dollárba kerül, ami 200 dollárral több, mint a Meta Quest 2 ára, ez pedig nem elhanyagolható különbség. 

Az előrejelzések 2024-re vonatkozóan sem biztatóak, bár a PhoneArena szerint 2024 érdekes év lehet a Quest 3 számára, mivel a rajongók sok új játékot és funkciót várnak, az AR funkciók pedig izgalmas újításokat hozhatnak. Azonban a várakozások 6 millió egységgel csökkentek, és Kuo elemzése szerint a Meta összesen 3,5 millió Quest headsetet értékesíthet - beleértve a Quest 3 modelljeit is - 2024 végéig.

A Meta számára tehát láthatóan továbbra is nagy kihívást jelent a VR technológia népszerűsítése a fogyasztók körében. Az eladási adatok csökkenése és a magasabb ár valószínűleg negatív hatással lesz a vállalat VR üzletágának jövőjére, nem zárható ki, hogy ezek a szörnyű előrejelzések voltak az okai a közelmúltban történt elbocsátásoknak, melynek során több munkahelyet szüntettek meg a Meta különböző csapataiban, beleértve a Facebookot, az Instagramot és a Reality Labs-t - amely a virtuális valóság technológiáért felelős.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.