Hirdetés

NFT-piacot csinál az Instagramból a Meta

|

Újabb lépéssel távolodik el a gyökereitől a képmegosztóként indult Instagram.

Hirdetés

Októberben volt 12 éve, hogy megjelent az Instagram nevű iOS alkalmazás, amely egy csapásra a hipszterek kedvenc platformja lett a régi idők analóg fényképezőgépeit idéző stílusú, 1:1-es képarányú fotóival.

Azóta viszont nagyot fordult a világ, s az időközben a Meta Platforms (eredeti nevén Facebook, Inc.) tulajdonába került szolgáltatás mostanság már a kínai TikTokkal víz ádáz harcot a fiatalok kegyeiért, a rövid videókra helyezve a hangsúlyt. A stratégia részeként bevételszerzési lehetőségekkel igyekeznek ösztönözni az alkotókat, a repertoárba pedig már az NFT-k is bekerültek.

Hirdetés

A Meta ugyanis a hivatalos blogján jelentette be, hogy amerikai alkotók egy szűk körében tesztelni kezdi az NFT-k létrehozását és adásvételét az Instagramon. Az érintett felhasználók a Polygon blokkláncon kreálhatnak új nem helyettesíthető tokeneket, amelyeket az Instagramon és azon kívül is értékesíthetnek.

Az egykori képmegosztó ezzel fejest ugrik az egyébként gyakorlatilag összeomlott NFT-trendbe, amelyből eddig csak annyiban vette ki a részét, hogy egy ideje már támogatja a külsős forrásból beszerzett NFT-k megjelenítését a felhasználói fiókokban. A szolgáltatás most egy füst alatt ezt a funkciót is megerősíti, a továbbiakban ugyanis nemcsak az Ethereum, a Polygon és Flow blokkláncokat, hanem már a Solanát is támogatja.

A profilokon mutogatott tokeneket emellett összeboronálják az OpenSea metaadataival is, így néhány alapvető információt is megjeleníthetünk róluk, hasonlóan a Twitter NFT-profilkép funkciójához. Ami pedig az NFT-k létrehozását és adásvételét illeti, a Meta közleménye nem említi, hogy mikor kerülhet sor a szolgáltatás kibővítésére, de az üzemeltető azt ígéri, hogy "hamarosan" több országban is elindulhat a funkciót.

A tokeneken túl elrajtolnak az ún. "Ajándékok" (Gifts) is, amelyeket az Instagram Reels (ezek a platform rövid videói) nézői adhatnak a tartalomkészítőknek. Ezeket a közösségi oldal saját valutájával, a Starsszal lehet megvásárolni, tehát lényegében pénz adományozásáról van szó, csak extra lépésekkel. Ezt a funkciót egyelőre szintén csak néhány amerikai tartalomgyártóval tesztelik.

A Meta tehát továbbra is nagyon szeretné, ha az emberek náluk készítenék el a rövid videókat, ám nem Zuckerbergék az egyetlenek, akik az alkotókat egyébként szintén támogató TikTok babérjaira törnek, hiszen a YouTube is támadásba lendült a YouTube Shortsszal, amely a reklámbevételekből adott részesedéssel és a fizetős "Szuperköszönetekkel" tesz pénzt a videósok zsebébe.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.