Hirdetés

Őrületes tempóban égeti a pénzt a metaverzum, de Mark Zuckerberg rendíthetetlen



|

A legfrissebb pénzügyi adatok alapján továbbra is pénztemető a metaverzum, máshol viszont remekül fut a szekér a cégnek.

Hirdetés

A generatív mesterséges intelligenciát övező újdonsült felhajtás zajában hajlamosak lehetünk elfelejteni, hogy nem is olyan régen még a "metaverzum" szóért bolondult a tech ipar, sorra jelentve be az erre irányuló projekteket.

A hypevonat ugyan látványosan tovaszáguldott, a mozgalom élharcosának számító Meta azonban többször is kijelentette, hogy nem hajlandó feladni a metaverzum fényes jövőjébe vetett hitét, még annak ellenére sem, hogy egyelőre óriási veszteségeket termel az ezért felelős Reality Labs divízió. A vállalat nemrég kerített sort a 2023 második negyedévéről szóló pénzügyi beszámolójára, ami alapján még mindig nem a metaverzumosdi az évszázad üzlete.

Hirdetés

A számok ugyanis az mutatják, hogy a Reality Labs továbbra is rengeteget kóstál a Metának: a részleg mindössze 276 millió dolláros bevétel mellett 3,7 milliárd dolláros mínuszt hozott össze az április-május-júniust felölelő időszakban, a vezetőség pedig előre figyelmezteti a befektetőket, hogy a későbbiek során sem javul a helyzet. A pénzügyi igazgató Susan Li úgy fogalmazott, hogy éves szinten "jelentősen növekedni" fognak a metaverzumhoz köthető veszteségek, még a -13 milliárd dollárral zárult 2022-es szezonhoz képest is.

Mark Zuckerberg pedig megismételte, hogy ennek ellenére továbbra is elkötelezettek a "metaverzum vízió" mellett, amelynek új lökést ad majd a Meta Quest 3 idei megjelenése. A vállalat első embere szerint ez lesz a legnagyobb jelentőségű headset, amit piacra dobtak a 2020-as Quest 2 óta, amelyből kb. 20 millió példányt sikerült eladni. A 300 dolláros utód valamikor az ősz során kerül boltokba, a pontos megjelenési dátumát a szeptember 27-i Meta Connecten fedik majd fel.

A metaverzumos pénzégetést az teszi lehetővé, hogy a Meta többi szolgáltatása ismét remekül fut, így a korábban munkatársak tízezreit elbocsátó cég a legjobb negyedévét produkálta 2021 óta. A számok nyelvére lefordítva ez 32 milliárd dolláros bevételt jelent a tárgyalt időszakban, 11%-os emelkedéssel a 2022-es Q2-höz képest. Az üzletet hajtó tényezők között Zuckerberg a már napi 200 milliárd megtekintést generáló Reels-funkciót (ez a Meta TikTok-koppintása), valamint a Facebook és az Instagram üzenőfalának MI-alapú ajánlásait nevezte meg.

Ezenfelül a vezető kiemelte a nemrég elindított Twitter-klón, a Threads sikerét is. A CEO szerint ennek ugyan valóban csökkent a forgalma az induláshoz képest, de még így is aktívabbak a felhasználói, mint azt előzetesen gondolták, hosszabb távon pedig látják az utat a több százmilliós közönség meghódításához.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.