Hirdetés

Piszkos trükkel próbál leszoktatni a reklámblokkolókról a YouTube



|

A Google tényleg nagyon szeretné, ha előfizetnénk a YouTube Premiumra.

Hirdetés

A YouTube-ot még 2006-ban felvásárló Google az elmúlt években egyre több és több reklámot zsúfolt a videók közé, hogy szó szerint a hirdetésmentességet kínáló YouTube Premium előfizetés karjaiba kergesse a felhasználókat, ám azok egy része továbbra sem vevő a visszautasíthatatlannak szánt ajánlatra, és inkább reklámblokkolókkal szabadul meg a bosszantó szpotoktól.

A türelméből kifogyó keresőóriás ezért néhány hónapja szabályos hadjáratot hirdetett a hirdetésszűrők ellen, azok érzékelése esetén megakadályozva a tartalmak lejátszását. Csakhogy ez a tapasztalatok szerint csak ideig-óráig működik, mivel a reklámblokkolók fejlesztői újra és újra megkerülik a Google által felállított csapdákat. Így aztán a cég egy még elkeseredettebb módszerre szánta el magát.

Hirdetés

A közösségi médiában az elmúlt napokban bukkantak fel az első beszámolók arról, hogy több böngészőben is 5 másodperces késéssel indulnak el a YouTube-videók. Eleinte úgy tűnt, hogy a jelenség a Chrome-ot "támogathatja", mivel abban nem sikerült kiszúrni, ám idővel a Google szoftverére szavazó felhasználók is jelezték a dolgot.

Youtube has started to artificially slow down video load times if you use Firefox. Spoofing Chrome magically makes this problem go away.
byu/vk6_ inyoutube

Ezzel párhuzamosan többen is feltárták, hogy a késleltetést nem egy bug, hanem a forráskód szándékos módosítása okozta. A sztorit végül a sajtó is felkapta, amire a Google egy közleményben tisztázta, hogy nem a böngészőpiacon szeretne előnyt szerezni magának, hanem ez a húzás is a reklámblokkolók elleni harc részét képezi.

"Annak érdekében, hogy világszerte támogassuk az alkotók sokszínű ökoszisztémáját és lehetővé tegyük, hogy milliárdok férjenek hozzá kedvenc tartalmaikhoz a YouTube-on, arra ösztönözzük a reklámblokkolókkal rendelkező nézőket, hogy engedélyezzék a hirdetéseket, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot a reklámmentes élményért. A reklámblokkolókat telepítő felhasználók az általuk használt böngészőtől függetlenül nem optimális megtekintést tapasztalhatnak."

- írta a Google az Android Authority beszámolója szerint. Az 5 másodperces késleltetés tehát virágnyelven "nem optimális megtekintés" néven fut, és elvileg bárkire lesújthat, aki reklámblokkolókat használ, teljesen függetlenül a választott böngészőjétől. Hogy a hirdetésszűrők fejlesztőinek erre is lesz-e válaszuk, az majd kiderül, ahogyan az is, hogy a reklámokhoz hasonlóan a Google idővel a késleltetés hosszát is növeli-e.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.