Hirdetés

Amire nem számítottunk: elektromos autót mutatott be a Sony



|

Mindenki az érkező PlayStation 5 miatt várta a japán cég sajtóeseményét, ehhez képest a színpadra begurult egy meglepetés. Összeszedtük, mit lehet tudni a Vision-S modellről, és miért dönthetett úgy a Sony, hogy ezen a téren is kipróbálja magát.

Hirdetés

- Melyik autóval mehetek ma a műkörmöshöz? - kérdezte reggel álmosan Gazdaghné. - Mivel én ma a gyereket viszem táborba, a Fisker Oceant választanám, te menj a Sonyval! - válaszolta Gazdagh úr. És bár ez a beszélgetés egyelőre fikciós, nemsokára tényleg elhangozhat valami hasonló, ugyanis a Sony, amely eddig médiavállalattól kezdve konzumer kütyük és játékkonzolok gyártójáig volt mindenféle, mostantól autógyártó is szeretne lenni. Míg a nemrég lezajlott sajtótájékoztatót mindenki azért várta tűkön ülve, hogy végre pontos részleteket tudjanak meg az idén érkező új PlayStation 5 konzolról, ezzel kapcsolatban csak egy új logót és néhány homályos gondolatébresztőt sikerült elcsípni, de mikor már mindenki leírta volna az esemény felhozatalát, begurult a színpadra a Vision-S.

Hirdetés

Egyrészt azért érdekes mindez, mert a hónapokkal előre kiszivárgott termékjellemzők és stratégiák korszakát éljük, ehhez képest ezt az autót szó szerint és átvitt értelemben senki nem látta jönni. Másrészt ugyan csomóan ráugrottak az elmúlt évben a Tesla nyomán az elektromos autós hype-országútra, de a Sonyt senki nem tette volna előzetesen a versenyzők közé.

Meglepetés négy keréken

Amikor a Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida mögé teljes csendben begurult a Vision-S, elsőre mindenki a Porsche klasszikus formáit idéző szedán külsőn ámult el. A vezető elmondása szerint ez nem is autó, hanem "a mobilitás jövője", ami a tekintetben igaz, hogy az autó tulajdonképpen a mobilitás eszköze, másrészt viszont belül tényleg egy csomó olyasmivel szerelték fel, ami a mobilkommunikáció, valamint a hordozható szórakoztatás magasiskolája. Olyan partnerekkel dolgoztak együtt a megalkotásán, mint a Bosch és a BlackBerry, az elektromos meghajtásért pedig a Magna felel.

A letisztult, minimalistán elegáns belső térben egyrészt azonnal feltűnhet a műszerfal (helyének) teljes szélességében kifeszített óriáskijelző, de hátul is két hatalmas monitort találunk az első ülések támlájára erősítve. Arra pedig, hogy mit keres ebben a mezőnyben a Sony, a szenzorok alkalmazása adhat választ: a japán cég a különféle képfeldolgozó eszközök terén mindig is élen járt, a Vision-S pedig jelenlegi állapotában 33 ilyen szenzort alkalmaz kívül-belül.

Annyi szenzor, mint karácSONYfán az égő

A külsők leginkább az intelligens vezetési asszisztens munkáját könnyítik meg. A CMOS érzékelők nagy felbontásban és érzékenységgel képezhetik le a környezet elemeit, és a Sony egyik új fejlesztése révén akár nehezen átlátható helyzetekben is képesek pontosan felismerni az autót körbevevő objektumokat. A LiDAR feladata a környezet 3D-alapú távolságmérése, ami a közeli tárgyak és környezeti elemek térbeli felismerését segíti. A különféle szenzorok adatait egy közös rendszerben kezelő szenzor-fúziós technológia olyan képességeket is hozzáad ezekhez, hogy akár limitált látási viszonyok mellett, például ködben, sötététben, vagy erős szembefény esetén is képesek tájékozódni, sőt akár "megjósolni", a környezet változásait.

A belső térben emellett Time-of-Flight (ToF) szenzorok működnek annak érdekében, hogy észleljék az emberek elhelyezkedését és a bent található tárgyakat. Ezt egyrészt arra használják, hogy az autó által kínált szórakoztatási lehetőségeket testreszabják (például automatikusan beállíthassák a hátsó kijelzőkön futó filmek fény- és hangerejét), de ezek segítenek a megfelelő módon megjeleníteni a műszerfal-adatokat, és a biztonság tekintetében is fontos szerepük van, amikor egy baleset során figyelik a bent ülők mozgását és ennek megfelelően aktiválhatják például a légzsákokat.

Jó kérdés persze, hogy mikor, milyen formában, és főleg mennyiért lehet majd ténylegesen beszerezni a Vision-S modelleket, ezekről ugyanis semmilyen konkrétum nem hangzott el. A színpadon megjelenő autó megnevezésekor gondosan ügyeltek arra, hogy végig prototípusként hivatkozzanak rá, szóval a sorozatgyártás még messze van. Addig pedig akár további funkciók is belekerülhetnek, néhány óvatos gondolat erejéig az önvezető képességek fejlődéséről is szó esett a bemutatón, de ugyebár ez sem egy pár hónapon belül induló dolog. Mindenesetre érdekes új irány ez a Sonynak, kíváncsian várjuk, mit hoznak ki belőle. Mutatunk még néhány képet az autóról, aztán jöhetnek a ti véleményeitek. Tetszik? Van esélye szerintetek a Sonynak az autós világban?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.