Hirdetés

Hatalmas bevételeket hozott tavaly a Spotify és az Apple Music

|

A két szolgáltatás növekedésének hála rekordmértékű árbevételt produkált a zenei streamingre építő piac.

Hirdetés

A RIAA kiadta az éves jelentését, amelyből kiderült, hogy a zenei streaming piacán az előfizetések száma tovább nőtt, és így az amerikai zeneipar bevétele is 13 százalékkal emelkedett 2019-ben, 11,1 milliárd dollárra. A fizetős felhasználók a zenei streamingszolgáltatásoknál nem csak a legtöbb bevételt termelték ki a zeneipar számára, de ezen kategóriában 25 százalékos fellendülést is hoztak: 6,8 milliárd dollárt értek ezek az előfizetések, a teljes árbevétel 61 százalékát. 

Hirdetés

Ha pedig a teljes streamingpiacot nézzük, amiben az előfizetésekhez a reklámokkal támogatott ingyenes megoldások, internet- és streamingrádiók is hozzájönnek, akkor az már a teljes zeneipar bevételének közel 80 százalékát hozta. Nem túl meglepő módon a fizikai termékek bevétele megint estek, ezúttal éves szinten 0,6 százalékkal. A digitális letöltések bevételei pedig 18 százalékot zuhantak. 

Az előfizetések száma 29 százalékkal emelkedett tavaly, már 60,4 millió felhasználó fizet a zenei streamingért, pedig négy éve csak 10,8 millió tett így. A növekedés főként a Spotify és az Apple Music népszerűségének köszönhető. A legutóbbi adatok szerint ezek 124 és 60 millió fizetős ügyféllel rendelkeznek (legalább). 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Próbáld ki az Xbox Game Passt 300+ játék csak
300 Ft 3 hónapra!
(x)

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.