Hirdetés

Te kitalálod, melyik a világ leggyűlöltebb tech vállalata?

|

Egy friss kutatás rendhagyó módszerrel igyekszik a végére járni, hogy melyik cégeket találjuk a legellenszenvesebbnek.

Hirdetés

A főként terméktesztekkel foglalkozó Rave Review a napokban egy érdekes jelentéssel állt elő, melyben a világ leggyűlöltebb cégeit nevezte meg, országokra bontva. A "győztesek" meghatározásához azonban a profi közvélemény-kutatók helyett a Twitterhez fordult a portál.

A Rave több mint egymillió olyan bejegyzést fésült át a mikroblogon, melyek a legismertebb márkákat, technológiai vállalatokat, videojátékos cégeket és gyorsétteremláncokat érintették. A vizsgált alanyok körét a Google segítségével választották ki, így a 100 leggyakrabban keresett szereplő került be a szórásba. Az egyes cégek gyűlöltségét attól függően határozták meg, hogy a velük foglalkozó tweetek negatív vagy pozitív tartalmúak voltak-e.

Hirdetés

Az eredmény pedig azt mutatja, hogy a legellenszenvesebbnek vélt tech vállalat nem más, mint a Microsoft, amely 22 országban került a lista élére, megelőzve az olyan szereplőket, mint a Facebook, az Apple vagy a Google. A Rave ugyanakkor megjegyzi, hogy a személyszállításban érdekelt Uber vinné a prímet, ha azt is tech vállalatként kategorizálnánk.

A Microsoftot egyébként az indonézek utálják a legjobban, ahol a redmondiakkal kapcsolatos posztok több mint 51,35 százaléka találtatott negatívnak. A felmérés alapján a 8 országban élre került Sonynak sem túl jó a megítélése, de a Tesla sem örülhet, hiszen 7 államban söpörte be a kínos győzelmet.  

Magyar szemmel jóval érdekesebb a legismertebb márkákra koncentráló kimutatás, ebben ugyanis már hazánk is szerepel. A Rave szerint mi valamiért a Sonyt gyűlöljük a legjobban, ami nyilván nem lehet túl pontos megállapítás, hiszen idehaza viszonylag kevesen használják a Twittert, vagyis erősen korlátozott a merítés. A Sonynál ugyanakkor tényleg akadhatnak kisebb PR-gondok, mert ebben a kategóriában a japán vállalat lett a legellenszenvesebb, 10 országban behúzva az első helyet.

Végezetül pedig érdemes vetni egy pillantást a játékipari szereplők összesítésére is: itt a francia Ubisoft számít a leggyűlöltebb cégnek, amit 23 ország twitterezői (beleértve a magyarokat is), utálnak elkötelezetten. Ehhez képest a második helyezett Capcom szinte örülhet, mivel csak kilenc államban hozta ki győztesnek a Rave.

S hogy mi a helyzet a gyorséttermekkel? Itt a KFC ellen lázad leginkább a Twitter, Sanders ezredes csirkefalodája ugyanis 14 országban lett negatív csúcstartó. Ebben a kategóriában sajnos nincs hazai kimutatás, de a németeknél például nagyon nem feküdhet a Whopper enyhén füstös ízvilága, mert az ország twitterezői a Burger Kinget utálják a legjobban.

Habár mindenképp érdekes olvasmány a Rave kimutatása, nem árt megismételni, hogy a módszer miatt erősen torzít az anyag, hiszen a Twitter leginkább az Egyesült Államokban és Japánban népszerű, de még ezekben az államokban sem piacvezető. Az pedig csak hab a tortán, hogy a mikroblog hírhedt a toxikus közösségéről, vagyis a platformon megjelenő bejegyzések komoly hányada eleve negatív hangvételű, bármiről is szóljon.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.