Hirdetés

Telefonunk záróképernyőjére tenne hirdetéseket egy cég

|

A Glance forradalmasítaná az androidos tartalomfogyasztást, a záróképernyőre is elhozhatja a reklámokat.

Hirdetés

Valószínűleg egy kifejezetten ijesztő szám jönne ki, ha egyszer megszámolnánk, hogy naponta hány hirdetéssel találkozunk az utcán és a gép előtt, ám a telefonunk záróképernyőjét eddig még elkerülte a reklámok agresszív térhódítása. Most azonban többen is megkongatták a vészharangot, miután egy indiai vállalat ezt a felületet is kinézte magának.

A TechCrunch legalábbis arról számolt be, hogy a témát ismerő források szerint a 3 éve alapított Glance már amerikai mobilszolgáltatókkal tárgyal arról, hogy a tengerentúlon is elindíthassa a záróképernyőkön futó médiaplatformját.

Hirdetés

A kétmilliárd dollár értékűre becsült startup egy mesterséges intelligenciával hajtott tartalomszolgáltatást üzemeltet, amely a közösségi oldalakhoz hasonlóan, a felhasználói érdeklődés alapján válogatja a lock screenre kerülő tartalmakat, köztük játékokkal, utazási tippekkel, eseményekkel és egyéb szórakoztató anyagokkal. A TechCrunch úgy értesült, hogy egy sikeres megegyezés esetén a platform akár már a jövő hónaptól megvetheti a lábát az USA-ban, méghozzá "számos" androidos telefonon. Februárban pedig maga a vállalat nyilatkozta, hogy hosszabb távon a globális jelenlét a cél, így előbb-utóbb Európa is bekerülhet a szórásba.

A Glance jelenleg csak az ázsiai piacon van jelen, főként az olyan nagy gyártókkal kötött partnerségek révén, mint a Samsung, Xiaomi vagy az Oppo. A tartalomszolgáltatás így már nagyjából 400 millió androidos okostelefonon lehet előtelepítve, amivel kb. 150 millió aktív felhasználót szerzett. Ha hihetünk a TechCrunch forrásainak, a fizetőképesebb közönséggel bíró USA-ban egy "prémium" szolgáltatás elindítását tervezi a cég, így nem kizárt, hogy az amerikaiak megússzák a tartalmakat megszakító reklámokat.

Forrás: Glance

Mindazonáltal a záróképernyő kapuinak kitárása hosszabb távon megágyazhat annak, hogy a nyugati felhasználókat is utolérjék a hirdetések, így érdemes lesz figyelemmel kísérni, hogy miként alakul a Glance jövője. Annál is inkább, mivel Indiában már több fontos partnerséget is kötött a vállalat, például a Skodával, az Intellel és a Garnierrel. Emellett pedig a befektetők is bíznak a koncepcióban, a Glance ugyanis olyan szponzorokat nyert meg magának, mint a Google és India legnagyobb mobilszolgáltatója, a Jio Platforms.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.