Hirdetés

Új intézkedésekkel védi a tinédzsereket a Facebook és az Instagram

|

Jönnek az alapból privát profilok, valamint a hirdetők és a ragadozók dolga is nehezebbé válik.

Hirdetés

Európai fogyasztóvédelmi szervezetek nyomására az Európai Bizottság májusban "formális párbeszédet" kezdeményezett a TikTokkal, amiért a 18 év alattiak körében különösen népszerű alkalmazás szerintük nem védi eléggé a tinédzsereket a bújtatott reklámoktól és a káros tartalmaktól.

A Facebook viszont inkább elébe menne a hasonló ügyeknek, legalábbis erre következtethetünk azokból a változtatásokból, melyeket nemrég jelentett be a cég.

Hirdetés

A legfontosabb, hogy Zuckerbergék a továbbiakban korlátozzák a hirdetők hozzáférését a fiatalkorúak felhasználói adataihoz a Facebookon, a Messengeren, illetve a kék birodalomhoz tartozó Instagramon is.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámok ugyan továbbra is megjelenhetnek, de az ifjabbak már csak az olyan általános információk alapján kerülhetnek be a szórásba, mint a kor, a nem, vagy a földrajzi helyzet. Az intézkedés teljesen kizárja a külsős weboldalak, vagy alkalmazások által gyűjtött adatok felhasználását, ami nagyban leszűkíti a célzás hatékonyságát, s ezzel a manipulációt is.

A másik lényeges intézkedés, hogy az Instagram automatikusan privátra állítja a 16 év alatti új regisztrálók fiókját, viszont 13 éves kortól engedélyezi, hogy az érintettek mégis a nyilvános láthatóság mellett döntsenek. A közösségi oldal azzal szerelné le az esetleges kritikákat, hogy a korai tesztek alapján 8-ból 10 tini priváton hagyja a beállítást,

A platform ezenkívül azt ígéri, hogy megnehezíti az ismeretlenek számára a kapcsolatba lépést a fiatalkorúakkal. Ennek érdekében létrehoztak egy új technológiát, amely a korábbi aktivitásuk alapján megjelöli a potenciálisan veszélyes felhasználókat. A gyanúsként azonosított fiókok nem követhetik a tinédzsereket és nem kommentelhetnek a posztjaik alá, míg az idegen felnőttek üzeneteit már tavasszal blokkolta az Instagram.

A védelem megerősítésében az is szerepet játszhat, hogy a TikTok sikereit megirigylő Instagram erősen dolgozik a fiatalok bevonzásán. A közösségi platform vezetője nemrég hozta nyilvánosságra, hogy ennek érdekében hamarosan a videókra helyezik a hangsúlyt, de néhány hónapja még az is felvetődött, hogy kifejezetten gyerekeknek szóló Instagramot fejlesztenek.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.