Hirdetés

A Microsoft új rendszere tökéletesítheti a DLSS-t és a többi felskálázást



|

A Windows 11-be érkező funkció nem az Nvidia és az AMD kihívója lesz, épp ellenkezőleg: a redmondiak segíteni akarnak a fejlesztőknek.

Hirdetés

Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy a Windows 11 Insider kiadásában felbukkant egy Super Resolution nevű funkció, amit akkor nem igazán tudtunk hová tenni. Persze a redmondi vállalat mérnökei többször álltak már elő olyan megoldásokkal, amelyek nem létező problémákat próbáltak kezelni, de a jelek szerint most nem erről van szó.

A Microsoft fejlesztői blogján megjelent bejegyzés szerint egy olyan API-ról van szó, ami leegyszerűsíti azon fejlesztők dolgát, akik az Nvidia, az AMD vagy az Intel felskálázási algoritmusait szeretnék használni a játékaikban. A program menedzsere, Joshua Tucker szerint a DirectSR névre keresztelt megoldás a hiányzó láncszem, ami gyorsabb és hatékonyabb felskálázást tesz majd lehetővé.

Hirdetés

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy játéknak csak ezzel a rendszerrel kell kommunikálnia, az inputokat és outputokat pedig a DirectSR kezeli és bonyolítja. Így egy fejlesztőcsapatnak elég egyszer megírnia a kódot, nem kell külön foglalkoznia a DLSS, az FSR és az XeSS implementációjával.

A tervek szerint az API hamarosan elérhető lesz az Agility SDK bétájában, a március 21-én esedékes GDC-n pedig élőben is betekintést engednek majd a működésbe.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.