Hirdetés

Ilyet is ritkán látunk: a Capcom bemutatta, hogy saját grafikai motorja milyen hardveres környezetben készül a generációváltásra



|

A Capcom bő húszperces videóban prezentálta a Resident Evil játékok alatt dolgozó grafikai motor jövőjét, és nagyon úgy fest, hogy a next-gen élmény hamarosan újabb mérföldkőhöz érhet.

Hirdetés

Talán nem véletlen, hogy az RE Engine grafikai motorral kapcsolatos tervekről készült prezentációt épp most mutatta be a Capcom. A játékos közösség PC-s csoportja ugyan egyelőre inkább csak hőbörög a frissen megjelent Alan Wake 2 gépigény kapcsán, a negatív érzéseket háttérbe szorítva azonban egyre inkább tisztul a kép, ami talán a grafikai minőség egyik újabb minőségi szintjét teszi a szemünk elé.

Természetesen lehet vitatkozni azon, hogy a játék optimalizációja kapcsán elvégezték-e a Remedynél a kellő munkát, de ettől még tény, hogy a 4 évnél idősebben videokártyákon egészen gyatra teljesítménnyel fut a misztikumokkal tűzdelt horrorkaland. A Capcom bemutatója alapján pedig jobb, ha felkészülsz, a grafikai motor új verzióit ugyanis nemcsak a legújabb 3D-vizuális technológiákkal látják el, hanem a fejlesztői platform is azt jelzi, hogy a kiadó bizony szintet kíván lépni.

Hirdetés

A prezentáció egyik legérdekesebb pontja, hogy egészen konkrétan leírják a fejlesztésre dedikált hardverparamétereket. A konfiguráció lelke egy 32 magos, 64 processzorszálat kezelő AMD Ryzen Threadripper PRO 5975WX processzor, ami a Zen3-architektúra erejét és az EPYC szervertípusokból származó tudást egyesíti. Természetesen ezt az elemet gyorsan lecserélhetnék az új 7000-es sorozatú sokmagos újdonságokra, de azért a fejlesztők így sem panaszkodhatnak.

Sőt, vélhetően elégedetten alkotják a motor tudáskészletét, a központi egység mellett minden egyes gépben egy GeForce RTX 4090 üzemel, aminek csúcskategóriás sebessége megkérdőjelezhetetlen, a DirectX 12 Ultimate-hez köthető követelményeket pedig hiánytalanul teljesíti. A két fő elem mellé 256 GB-nyi DDR4-memória és 10 TB kapacitással rendelkező SSD-tárkapacitás jár, melyekkel együttesen jelentős időmennyiség spórolható meg az egyes fejlesztési szakaszoknál.

A konfiguráció önmagában még nem jelentené azt, hogy egy új next-gen korszak küszöbén állunk, a prezentációban helyet kapó Mesh Shader dia azonban intő jel lehet arra nézve, hogy olyan, API-szinten elérhető funkció érkezik, ami bizony hasonló hatással járhat, mint amit épp az Alan Wake 2 futtatása okoz. A hardverszinten teljesen új feldolgozást igényló shading-eljárás egyik oldalról nézve egyszerűsíti a különböző árnyalók használatát, beépítését, futtatását, a másik oldalon viszont rengeteg hardvert zárhat ki az eltérő módon generált árnyalók miatt. A Capcom sem kertel, az egyik hátrány pontosan azt írja le, hogy új GPU hiányában bizony igen nehéz elérni a megfelelő teljesítményt.

Hogy mire gondolnak pontosan? Nos, elég megnézni a mesh shadinget erőteljesen használó Remedy-alkotás alatt teljesítő RX5700XT és GTX10-es sorozatú videokártyák sebességét. A Radeonok már 1080p felbontáson sem képesek elérni a 30 másodpercenkénti felbontást, a Pascal-alapú GTX 1080/1070 páros pedig teljesen használhatatlan, akármit is állítasz a játékban. Hogy ez a kellemetlenség várható-e az új Resident Evil játékoktól is, nem tudni, de jobb, ha lassacskán beidőzítesz egy videokártya-frissítést, mert 2024-2025 egy újabb next-gen állomást jelenthet.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.