Hirdetés

Az új NVIDIA driver legyőzi a lagot

|

A játékosok rémálma, hogy hiába nyomják villámgyorsan a WASD-ot, ha a reakció a monitoron késve jelenik meg. A zöldek frissített drivere számukra lehet jó hír.

Hirdetés

Manapság a grafikus kártyákkal kapcsolatban mindenki olyan mérőszámokat figyel elsődlegesen, mint a sebesség, a másodpercenkénti képkockák száma, vagy a felbontás. Pedig valóban sokaknak fontos az is, hogy a fenti tekintetben jól teljesítő kártyák a válaszidővel kapcsolatban is legalább ennyire maximalisták legyenek. Gyanítjuk, hogy az e-sportolók vagy épp a villámgyors reflexeket igénylő FPS játékosok egyetértenek ebben, hiszen számukra az is kritikus lehet, ha egy fedezékből kinézve akár egy másodperc tört részéig is késik a megfelelő mozdulat megjelenítése a monitoron, hiszen ennyi idő alatt egy szemfüles ellenfél máris leszedi őket mesterlövészpuskával.

Hirdetés

Az NVIDIA legújabb meghajtóprogram-frissítése épp ezért egy új Ultra-Low Latency Mode beépítésével javult. Ennek lényege egy évtizedes gyakorlat manuális leállításának lehetősége. A gyártó grafikus driverei ugyanis alapból egyfajta előzetes cache megoldással igyekezett javítani a képminőségen és az animáció finomságán. Ezt úgy érték el, hogy miután megjelenítettek egy képkockát, a beállításoktól függően elkezdtek további 1-3 képkockát előre létrehozni aszerint, hogy a szoftver szerint milyen lehet a következő pár frame. Ez viszont értelemszerűen folyamatosan munkát ad a GPU-nak és növeli a késleltetést, vagy ismertebb nevén a lag mértékét.

Hirdetés

A mostani driverfrissítésben megjelenő Ultra-Low Latency Mode lehetővé teszi, hogy ezt az előre dolgozást teljesen kikapcsoljuk (pontosabban 1 frame-re állítsuk, vagy az ultra módban nullára), tehát innentől mindenféle trükközés nélkül minden képkocka valós időben generálódik a legfrissebb inputok alapján, ezzel visszafogható a lag is - persze nem teljesen, mert a folyamatos képtovábbításra törekvő rendszer azért ezután is összehoz némi késleltetést.

Az NVIDIA tesztjei szerint egy 60 fps mellett futó mai játék esetében 6-11 milliszekundummal, tehát 20-33 százalékkal fogható vissza a lag, ami persze szabad szemmel nem lesz észrevehető, de érzetre mégis sokkal rezsponzívabb, "pattogósabb" érzés lesz a játékok kezelése. A gyártó szerint egyébként a leginkább érezhető javulást azok érezhetik, akik 60-100 fps mellett, a kifejezetten GPU-izzasztó játékokban próbálkoznak.

Érdemes persze megemlíteni, hogy a nagy versenytárs már egy hónapja rendelkezik hasonló funkcióval, az AMD-nél mindezt Anti-Lag néven ismerhetjük, bárhivatalosan még csak az RX 5700 kártyákon elérhető és ott is csak bétában.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.