Hirdetés

PC-re is megérkezett végre a DirectStorage, de tényleg olyan sokat számít?



|

Az Xbox Series konzolokon már sikerrel alkalmazott a technológia most Windowson bizonyíthat.

Hirdetés

Évek óta várjuk, hogy az Xbox Series X|S konzolokkal debütált DirectStorage technológiát a PC-s játékosok is megkapják. Ez a rendszer ugye lehetővé teszi, hogy a GPU közvetlenül az SSD-ről töltsön be adatokat, azoknak ne kelljen a processzoron is keresztülmenniük, ezzel lerövidítve a töltési időket, javítva a textúrák betöltését. A Microsoft tavaly év végén tette elérhetővé az API-t a fejlesztők számára, a napokban pedig meg is érkezett az első játék, ami már támogatja.

Bár a Forspokenről a tesztelők nem zengtek ódákat (és az összes médium konzolos kulcsot kapott, a PC-s változtatot inkább nem erőltette a kiadó), néhány teszteredmény azért felkerült, ha másról nem is, legalább a DirectStorage hatásáról.

Hirdetés

A játék PC-s portja nincs kifejezetten jó állapotban, így egyes beszámolók szerint ha a töltési időkön javít is a DS, a képkockaszámot 10%-kal visszaveti. A töltési idők viszont villámgyorsak, ahogy az az alábbi videóban is látható, a folytatás gomb megnyomása után gyakorlatilag töltőképernyő nélkül kezdhetünk játszani.

Egyesek szerint azonban ez nem feltétlenül a DirectStorage műve, inkább csak egy kis szemfényvesztés, és a játék már akkor betölti az állást, amikor még a menüben lépegetünk, hogy azonnal bele tudjunk ugrani az akcióba. Ha nem az utolsó mentést akarjuk betölteni, akkor számolnunk kell egy pár másodperces késleltetéssel.

Eközben a Wccftech beszámolója alapján az átlagos töltési idő valahol 4,3 másodperc környékén van (sok esetben csak 1-2 másodpercet mértek, de találkoztak 9,5 másodperces töltőképernyővel is). Ráadásul bár hivatalosan a DirectStorage Windows 10 és 11 esetében is működik, a Square Enix játéka csak Windows 11-en támogatja a technológiát. Egy játékból sajnos messzemenő következtetéseket még nem lehet levonni, de az biztos, hogy a spagetti-kód ellenére PC-n is lenyűgöző töltési sebességgel büszkélkedhet a Forspoken.  Izgatottan várjuk az idei játékfelhozatalt, hiszen várhatóan egyre több címben bukkan majd fel a technológia, így alaposabban is megvizsgálhatjuk majd.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.