Hirdetés

A Facebook szerint már idén érkezik első okosszemüvegük

|

A cég hangsúlyozza, hogy nem a kiterjesztett valóságon lesz a fókusz az eszközben, mivel kicsit még hagyják fejlődni azt a technológiát.

Hirdetés

Már jó pár próbálkozást láttunk arra, hogy nagy tech-cégek virtuális vagy kiterjesztett valóságot támogató szemüvegeket dobtak piacra. Bár ez utóbbi kategóriában akadt pár figyelemre méltó jelölt, a technológia elterjedése egyelőre még várat magára. A Facebook új okosszemüvegével nem is az AR hullámot szeretné meglovagolni. 

A vállalat alelnöke, Andrew Bosworth kijelentette, nem az a céljuk, hogy új szemüvegükkel digitális objektumokat helyezzenek el a valódi világban:

"Ezek határozottan csatlakoztatható szemüvegek, és kifejezetten sok funkcióval rendelkeznek, de egy kicsit félénkek vagyunk azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen funkcionalitással lássuk el."

Hirdetés

Elmondta, hogy a Ray Ban leányvállalata, a Luxottica Group által gyártott készüléket szándékosan nem kiterjesztett valóságra építő eszköznek hívják, hanem "csak" okosszemüvegnek. Egyelőre nem árulták el, hogy ez pontosan mit takar, de azt már tudjuk, hogy valamikor idén jelenik meg.

A Facebook 2014-ben 2 milliárd dollárért vásárolta fel az Oculus-t, és azóta is rengeteg pénzt fektette a technológiába, tehát valószínűleg a virtuális és kiterjesztett valóságot továbbra is fontos szegmensnek tartják, azonban sok elvetélt próbálkozás után, most inkább "a lassú víz partot mos" elvet követik.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.